Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΨηΜΕΠ Επιστήμες της Αγωγής στον 21ο Αιώνα και Ψηφιακές Τεχνολογίες

(EDS-A1) -  Χρόνης Κυνηγός

Περιγραφή Μαθήματος

Πρόγραμμα μαθημάτων εαρινού εξαμήνου

  • Μάθημα 1 - Προσωπικό ηλτα, ιστοσελίδα ΕΕΤ, εργασίες, στυλ μαθήματος, cd και περιεχόμενο, οδηγίες εγκατάστασης
  • Μάθημα 2 - Κατηγορίες μαθησιακών δραστηριοτήτων βασισμένων στη χρήση εργαλείων ΣΤ. Εποπτική περιγραφή και παράδειγμα.
  • Μάθημα 3 - Ολοκλήρωση του μαθήματος 2. Η έννοια του εκφραστικού μέσου. Η έννοια του μικρόκοσμου. Δεξιότητες που υποστηρίζονται με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού.
  • Μάθημα 4 - Άσκηση Α. Γνωριμία με το ‘Ταξινομούμε’. Σχεδιασμός και υλοποίηση μιας βάσης δεδομένων.
  • Μάθημα 5 - Άσκηση Β. Σχεδιασμός εκπαιδευτικής δραστηριότητας με το ‘Ταξινομούμε’.
  • Μάθημα 6 - Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένων στην αξιοποίηση της ΣΤ.
  • Μάθημα 7 - Παραδείγματα μικρόκοσμων. Ιστορικά γεγονότα. Παιχνίδι με τις λέξεις. Μ. Αλέξανδρος. Ζογκλέρ. Περιήγηση.
  • Μάθημα 8 - Η ΣΤ και ο εκπαιδευτικός. Νέες μορφές διδασκαλίας. Τα χαρακτηριστικά της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση της ΣΤ.
  • Μάθημα 9 - Συστημική προσέγγιση. Μοντέλα ένταξης της ΣΤ στα εκπαιδευτικά συστήματα. Η εμπειρία στην Ελλάδα.
  • Μάθημα 10 - Πύλες και ιστοχώροι στο διαδίκτυο. Η αξιοποίησή τους στη διδασκαλία.

Βιβλιογραφία

  1. ‘Νοητικά Εργαλεία και Πληροφοριακά Μέσα: Παιδαγωγική Αξιοποίηση της Σύγχρονης Τεχνολογίας για τη Μετεξέλιξη της Εκπαιδευτικής Πρακτικής’ (2002) Επιμέλεια: Κυνηγός, Χ. & Δημαράκη. Β., Εκδ. Καστανιώτη.
  2. Kυνηγός, X. (1995). H Eυκαιρία που δεν Πρέπει να Xαθεί: H Yπολογιστική Tεχνολογία ως Eργαλείο Έκφρασης και Διερεύνησης στη Γενική Παιδεία. Προοπτικές για μια Nέα Πολιτική στην Eλληνική Eκπαίδευση, Eπιμέλεια: A. M. Kαζαμίας και M. Kασσωτάκης, Eκδ. ΣEIPIOΣ, 396-416.
  3. Κυνηγός, Χ., Κουτλής, Μ. (2002). Λογισμικό υπό ...συνθήκες Πότε, γιατί και ποιο λογισμικό είναι ‘εκπαιδευτικό’. Τρία Ερωτήματα και Μερικές Προτάσεις μέσα από τη Διεθνή και Ελληνική Εμπειρία. RAM, 94-101.
  4. Κυνηγός, Χ. (2002). Εκπαίδευση από Απόσταση: Ενίσχυση Παρωχημένων Αντιλήψεων Διδασκαλίας και Μάθησης; Διαβάζω, 428,119-123, Γαλάντης κ.α. (Επιμ.), Εκδ. Γαβαλά.
  5. Επιλεγμένοι Ιστοχώροι (Πύλη Νοτίου Αιγαίου, Πύλη Υπ.Ε.Π.Θ., Πύλη Ι.Μ.Λ., Πύλη Π.Ι.)

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2