Παρουσίαση/Προβολή
ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ
(PSYCH103) - Σπυρίδων Τάνταρος, Σοφία Ανασοντζή
Περιγραφή Μαθήματος
Μαθησιακό περιεχόμενο.
Το μάθημα αυτό επικεντρώνεται στη μελέτη της εφηβικής ηλικίας, ήτοι στο τελευταίο αναπτυξιακό στάδιο του ατόμου προς την ενήλικη ζωή και την ωριμότητα. Προσφέρει μια εισαγωγή στα κεντρικά θέματα και ερωτήματα της ψυχολογίας του εφήβου, στη διασάφηση των σχετιζόμενων εννοιών με αυτήν την περίοδο, καθώς και τη σαφή διάκριση των κύριων αναπτυξιακών οροσήμων της. Μελετάται η βιοσωματική, ψυχοσεξουαλική, γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη, η εικόνα του σώματος και του σωματικού σχήματος. Περιγράφεται η δυναμική της ομάδας των εφήβων και των διαπροσωπικών σχέσεων, όπως και τα ιδιαίτερα σχήματα που αναπτύσσονται μεταξύ της οικογενειακής δομής, των ενδοοικογενειακών δυσλειτουργιών και του κοινωνικοποιητικού ρόλου του σχολείου.
Μαθησιακοί στόχοι και επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
Οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση:
- να επιδείξουν λεπτομερή γνώση των κύριων θεμάτων, ερωτημάτων, και θεωρητικών προσεγγίσεων αναφορικά με τις αλλαγές που συμβαίνουν στην ψυχοσυναισθηματική και στην ψυχοκοινωνική εξέλιξη του εφήβου,
- να αξιολογήσουν με κριτικό πνεύμα τις μεθόδους έρευνας που χρησιμοποιούνται για τη μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς στο αναπτυξιακό στάδιο αυτό στάδιο,
- να αναλύσουν με κριτικό και δημιουργικό πνεύμα τα βασικά εμπειρικά δεδομένα, τις έννοιες, τις θεωρίες και τα μοντέλα που έχουν αναπτύξει οι ερευνητές για να εξηγήσουν τα ερευνητικά αυτά δεδομένα,
- να αξιολογήσουν τις επιπτώσεις της έρευνας στην κοινωνική και εκπαιδευτική πολιτική και πρακτική, και
- να συζητήσουν με αποτελεσματικό και συνεκτικό τρόπο βασικά θέματα και έρευνες στον τομέα της ψυχολογίας της εφηβικής ηλικίας.
Εξέταση: γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 28 Απριλίου 2014
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα