Παρουσίαση/Προβολή
Μουσεία Επιστημών και Τεχνολογίας
(86Ε45) - Χ. Παπαθεοδώρου, Α. Δοξανάκη, Κ. Δερμιτζάκη
Περιγραφή Μαθήματος
Τρίτη 09.00-12.00 | Αίθουσα Γ
Το μάθημα προσφέρει μια εισαγωγή στον σύγχρονο ρόλο των μουσείων επιστημών και τεχνολογίας ως βασικών φορέων επικοινωνίας της επιστήμης. Οι φοιτητές, μέσα από διαλέξεις, εργαστηριακές ασκήσεις και in situ επισκέψεις σε μουσεία επιστήμης και τεχνολογίας, θα γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά αυτών των χώρων, τις εκθεσιακές πρακτικές που εφαρμόζονται, καθώς και τις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται τόσο στη θεωρητική κατάρτιση των φοιτητών όσο και στην απόκτηση πρακτικών δεξιοτήτων. Οι φοιτητές θα αναπτύξουν δεξιότητες στον σχεδιασμό και την υλοποίηση ψηφιακών μουσειακών εκθέσεων, ερμηνεύοντας αντικείμενα, γράφοντας μουσειακά κείμενα και αξιοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία.
X. Παπαθεοδώρου, Τ. Δοξανάκη, Κ. Δερμιτζάκη
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2017
-
Μαθησιακοί στόχοι
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
- εξοικειωθεί με τα ιστορικά στάδια/φάσεις ανάπτυξης των συλλογών επιστημών και τεχνολογίας,
- γνωρίσει την τυπολογία των μουσείων επιστημών και τεχνολογίας και τη σχέση τους με την εκπαιδευτική διαδικασία,
- εξοικειωθεί με έννοιες των επιστημών και της τεχνολογίας στον χώρο του μουσείου, καθώς και στην προοπτική της χρήσης του μουσείου στη μη τυπική εκπαίδευση,
- χρησιμοποιεί ψηφιακές εφαρμογές για τη δημιουργία εικονικών εκθέσεων,
- γνωρίσει τα στάδια και τον τρόπο δημιουργίας εικονικών εκθέσεων,
- κατανοήσει τη δυνατότητα πολλαπλών ερμηνειών των επιστημονικών και τεχνολογικών αντικειμένων,
- έρθει σε επαφή δια ζώσης με μουσεία επιστημών και τεχνολογίας, ώστε να συσχετιστούν οι προϋπάρχουσες γνώσεις, που απέκτησε από το θεωρητικό τμήμα του μαθήματος στην τάξη, με την in situ εμπειρία της επίσκεψης σε αυτά.
Μέθοδοι διδασκαλίας
- Διαλέξεις στην τάξη.
- Εκπόνηση εργαστηρίων και ασκήσεων στην τάξη με στόχο την ανέγερση προβληματισμών και συζητήσεων.
- Εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία με κριτικό σχολιασμό και αξιολόγηση της εμπειρίας και των δραστηριοτήτων κατά στην επίσκεψη.
- Εργαστήρια για τη δημιουργία εικονικής έκθεσης και για την πλοήγηση σε μουσειακούς χώρους.
Διδάσκοντες
Α. Δοξανάκη, Χ. Παπαθεοδώρου, Κ. Δερμιτζάκη
Προτεινόμενα συγγράμματα
1. Κολιόπουλος, Δ., 2005. Η διδακτική προσέγγιση του μουσείου φυσικών επιστημών. Αθήνα: Μεταίχμιο
2. Κόκκοτας, Π., και Πλακίτση Κ., 2005. Μουσειοπαιδαγωγική και Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες. Αθήνα: Πατάκης
Μέθοδοι αξιολόγησης
Για την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος:
1. Η παρακολούθηση των μαθημάτων που αναγράφονται στο πρόγραμμα είναι υποχρεωτική. Μπορείτε να κάνετε έως 3 απουσίες.
2. H αξιολόγηση του μαθήματος θα γίνει με την κατάθεση 1 γραπτής ατομική εργασίας και την παρουσίαση 1 ομαδικής εργασίας. Η προφορική παρουσίαση θα γίνει σε ημερομηνία που θα οριστεί. Η μη συμμετοχή στην προφορική παρουσίαση και το ανέβασμα μόνο του power point στην ηλεκτρονική τάξη δεν αξιολογείται. Η γραπτή εργασία πρέπει να κατατεθεί στην ηλεκτρονική τάξη σε ημερομηνία που θα οριστεί. Η μη κατάθεση της εργασίας στη συγκεκριμένη ημερομηνία δεν αξιολογείται.
3. Η επιτυχής ολοκλήρωση του μαθήματος προϋποθέτει ο/η φοιτητής/τρια να έχει επιτύχει προβιβάσιμο βαθμό τόσο στην γραπτή εργασία όσο και στην προφορική παρουσίαση.