Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εισαγωγή στην Επιστήμη της Νεοελληνικής Φιλολογίας (2017-2018)

(PHIL977) -  Δημήτρης Αγγελάτος

Περιγραφή Μαθήματος

Η Παράδοση διαιρείται σε επτά μέρη (Α'-Ζ'), οργανωμένα σε δεκατρία μαθήματα (1ο-13ο), καθένα από τα οποία απαρτίζεται από ορισμένες αριθμημένες ενότητες.

Το ενδιαφέρον της Παράδοσης στρέφεται στη συστηματική προσέγγιση των παρακάτω πεδίων της επιστήμης της Νεοελληνικής Φιλολογίας:

όροι/έννοιες

αντικείμενο (τα κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας και οι κανόνες συγκρότησής τους: είδη και τρόποι)

μέθοδοι επιστημονικής πρακτικής

στόχοι

ερευνητικά εργαλεία και ερευνητικό υλικό

συγγραφή επιστημονικής μελέτης

διδασκαλία των κεμένων της νεοελληνικής λογοτεχνίας και των κανόνων συγκρότησής τους.

Η ακριβής ορολογία, η επάρκεια στις μεθόδους επιστημονικής πρακτικής, η εποπτεία της νεοελληνικής λογοτεχνίας και των συμφραζομένων της (ιστορικών, αισθητικών και ευρύτερα πολιτισμικών), η κατάκτηση της υποδομής ως προς τα ερευνητικά εργαλεία και το δέοντα τρόπο χρήσης τους, η επιτυχής συγγραφή επιστημονικών μελετών και η σωστή οργάνωση διδακτικών προσεγγίσεων, σηματοδοτούν τις αρμόζουσες επιστημονικές προδιαγραφές των νεοελληνιστών φιλολόγων, ικανών να ανταποκριθούν στους τρεις θεμελιώδεις στόχους της επιστήμης: την έκδοση των λογοτεχνικών κειμένων, την ανάλυση και ερμηνεία αυτών και των κανόνων συγκρότησής τους.

Με την επιστημονική έρευνα και τη διδασκαλία οι φιλόλογοι μαθαίνουν πως να αξιοποιούν τις μεθόδους και τα ερευνητικά εργαλεία της επιστήμης τους, κινούμενοι στον άξονα ακριβώς που ορίζεται από το αντικείμενο αυτής. Μαθαίνουν ως εκ τούτου: πως να κάνουν εύλογες υποθέσεις εργασίας, πως να οριοθετούν σωστά το πεδίο που θα καλύψει η έρευνα η/και η διδασκαλία, πως να εντοπίζουν, να επεξεργάζονται και να χρησιμοποιούν με κριτικό τρόπο την αρμόδια για κάθε ζήτημα βιβλιογραφία, βασισμένοι και βασισμένες στην αυτοψία και στο σεβασμό του ερευνητικού μόχθου προγενεστέρων και σύγχρονων μελετητών, πως να σχεδιάζουν, τέλος, και να φέρουν σε πέρας την κάθε φορά προσέγγιση του αντικειμένου τους, εκπονώντας επιστημονικές μελέτες και διδάσκοντας στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμα εκπαίδευση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2017