Παρουσίαση/Προβολή
Μέθοδοι προσέγγισης στη διδασκαλία της νεοελληνικής λογοτεχνίας 2015-2016
(PHIL795) - Δημήτρης Αγγελάτος
Περιγραφή Μαθήματος
Η διδασκαλία της λογοτεχνίας προϋποθέτει μια αντίληψη για την ίδια τη λογοτεχνία και ακριβέστερα για τον τρόπο που γίνονται κατανοητοί οι όροι σύστασης (τι είναι) και οι συνθήκες λειτουργίας της (τι κάνει), καθώς διαμορφώνεται στα ιστορικά και πολιτισμικά συμφραζόμενα κάθε εποχής, μέσα από το διάλογο μεταξύ (κωδικοποιημένων) ειδών και (νέων) κειμένων.
Τα είδη μπορούν να έχουν λειτουργική συμβολή στη διδακτική πράξη και στο θεμελιώδη στόχο της, που είναι η δημιουργία διαδικασιών εξαγωγής νοήματος, βασισμένων σε συγκροτημένες κοινότητες αναγνωστών, ανάλογα με τις εκάστοτε εκπαιδευτικές απαιτήσεις (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση). Η διδασκαλία της λογοτεχνίας, προσανατολισμένη στους όρους διαλόγου μεταξύ ειδών και κειμένων, είναι σε θέση να οδηγήσει με τον πλέον δόκιμο τρόπο στην παραγωγή, μετάδοση και οικοδόμηση γνώσης, στην ενεργοποίηση του συγκινησιακού ανθρώπινου δυναμικού και στη δημιουργία κριτικής σκέψης.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα