Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΓΛΩΣΣΑ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

(PHIL1393) -  Μαρία Ιακώβου

Περιγραφή Μαθήματος

Η μελέτη της γλώσσας με τον διττό της ρόλο ως αντικειμένου αλλά και ως εργαλείου για την προσέγγιση της γνώσης που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος αποτελούν τη στόχευση του συγκεκριμένου μαθήματος. Σε μια παγκόσμια και τοπική συγκυρία όπου γλώσσες και πληθυσμοί βρίσκονται σε συνεχή μετακίνηση, παιδιά και ενήλικες βιώνουν την ανάγκη να αποκτήσουν νέες δεξιότητες με επίκεντρο τη γλώσσα κοινωνιών υποδοχής με τη διατήρηση ή την απώλεια των γλωσσικών τους αφετηριών, εντάσσονται σε εκπαιδευτικά συστήματα που παρά τη μακροχρόνια έκθεσή τους σε πολύγλωσσους πληθυσμούς την τελευταία 30ετία δεν φαίνεται να έχουν μεταβληθεί σε μεγάλο βαθμό ως προς τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τους πληθυσμούς αυτούς ή αντιμετωπίζουν το γλωσσικό μάθημα και τη γλωσσική διδασκαλία για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές τους, ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με στάσεις απέναντι στη γλώσσα που αναπαράγουν μια ρητορική συχνά διχαστική και αντιεπιστημονική. Για τους λόγους αυτούς μια κοινωνιογλωσσική ανασκόπηση της διδασκαλίας γίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ. Ο λόγος του δασκάλου σε συνδυασμό με τη γλώσσα των διδακτικών εγχειριδίων, τη δομή και τις προτάσεις αναλυτικών προγραμμάτων και τον τρόπο εφαρμογής τους στη διδακτική πράξη θα αποτελέσουν την αφετηρία για τη διερεύνηση φαινομένων και θεωρητικών προσεγγίσεων που σχετίζονται με τον ρόλο που διαδραματίζει η γλώσσα στην εκπαίδευση, οριοθετούν το επιστημονικό πεδίο της Εκπαιδευτικής Γλωσσολογίας και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την καλλιέργεια ενός πολυγλωσσικού ήθους για όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021