Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Μοντελοποιημένη Διδασκαλία στη Φυσική Αγωγή

(PHED706) -  Ασπασία Δανιά

Περιγραφή Μαθήματος

Επικεντρώνοντας συνδυαστικά στο τρίπτυχο Μαθητής - Εκπαιδευτικός – Περιεχόμενο, τα μοντέλα διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) χρησιμοποιούν Παιδαγωγική Γνώση περιεχομένου στο σχεδιασμό και την εφαρμογή μίας σειράς μαθημάτων που βασίζονται α) στις ανάγκες των μαθητών/τριών (π.χ. ποιό μοντέλο θα εφάρμοζες σε ένα τμήμα χωρίς κίνητρα και πειθαρχία;), β) σε παραγωγικές και μαθητοκεντρικές μεθόδους διδασκαλίας  και γ) στοχεύουν σε πολλαπλούς σκοπούς ταυτόχρονα ώστε να επιτυγχάνεται ολόπλευρη μάθηση.

Κινητικός και γνωστικός σκοπός

  • Παρέχουν την ευχέρεια στους μαθητές/τριές να κατακτήσουν την γνώση με τον δικό τους ρυθμό καθώς επίσης να ανακαλύψουν κινητικές λύσεις που είναι καταλληλότερες για τους ίδιους.
  • Βελτιώνουν ταυτόχρονα την τεχνική και την λήψη αποφάσεων κατά την διάρκεια του παιχνιδιού.

Kοινωνικός-ηθικός σκοπός

Eπιδρούν θετικά σε σύγκριση με παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας:

  • Στην συναισθηματική νοημοσύνη και τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών.
  • Στην αυτονομία.
  • Στα κίνητρα για μάθηση.
  • Στην ευχαρίστηση από το μάθημα.
  • Στην αντιλαμβανόμενη ικανότητα.

Αν και τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχουν δημιουργηθεί διάφορα μοντέλα διδασκαλίας της φυσικής αγωγής ωστόσο τρία είναι εκείνα που έχουν εφαρμοστεί και μελετηθεί περισσότερο: 1) Teaching Games for Understanding, 2) Sports Education, 3) Teaching Personal and Social Responsibility. 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

  • Βιβλιογραφία

    Araujo et al. (2016). Students game performance improvements during a hybrid sport education–step-game-approach volleyball unit. European Physical Education Review, 22(2), 185–200.

    Bunker, D., &Thorpe, R., (1982). A model for the teaching of games in secondary schools. Bulletin of Physical Education, 18(1), 5–8.

    Chow, J. Y., Davids, K., Hristovski, R., Araújo, D., & Passos, P. (2011). Nonlinear pedagogy: Learning design for self-organizing neurobiological systems. New Ideas in Psychology29(2), 189-200.

    Dyson, B., Howley, D., & Wright, P. M. (2021). A scoping review critically examining research connecting social and emotional learning with three model-based practices in physical education: Have we been doing this all along?. European Physical Education Review27(1), 76-95.

    Estrada, J. A. C., González-Mesa, C. G., Méndez-Giménez, A., & Fernández-Río, J. (2011). Achievement goals, social goals, and motivational regulations in physical education settings. Psicothema, 23(1), 51-57.

    Farias, C., Mesquita, I., & Hastie, P. (2015). Game performance and understanding within a hybrid Sport Education season. Journal of Teaching in Physical Education 34(3), 363–383.

    Gil-Arias, A., Claver, F., Práxedes, A., Villar, F. D., & Harvey, S. (2020). Autonomy support, motivational climate, enjoyment and perceived competence in physical education: Impact of a hybrid teaching games for understanding/sport education unit. European Physical Education Review26(1), 36-53.

    Hellison, D. R. (1995). Teaching responsibility through physical activity. United States of America. Human Kinetics.

    Knowles, A., Wallhead, T. L., & Readdy, T. (2018). Exploring the synergy between sport education and in-school sport participation. Journal of Teaching in Physical Education37(2), 113-122.

    Metzler, M. W., Lund, J. L., & Gurvitch, R. (2008). The diffusion of model-based instruction by establishing communities of practice. Journal of Teaching in Physical Education27(4), 571-579.

    Siedentop, D., Hastie, P., & Van der Mars, H. (2019). Complete guide to sport education. Human Kinetics.

    Tan, CWK, Chow, J. & Davids, K. (2012). ‘How does TGfU work?’: Examining the relationship between learning design in TGfU and a nonlinear pedagogy. Physical Education and Sport Pedagogy 17(4), 331–348.