Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

(646 ΚΑ ) -  Ειρήνη Καμπερίδου , Νικόλαος Πατσαντάρας

Περιγραφή Μαθήματος

ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 646 ΚΑ 

Εξάμηνο: Χειμερινό και Εαρινό (ECTS: 9)

Συνυπεύθυνοι μαθήματος (αλφαβητική σειρά): 

1. Δρ. Ειρήνη Καμπερίδου, Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας: Κοινωνικό Φύλο & Αθλητισμός: http://scholar.uoa.gr/ikamper/home , Sport and Development.org:  https://www.sportanddev.org/en/user/irene-kamberidou (Sportanddev.org),    RESEARCH IMPACT:   research_impact_1149_direct_citations_updated_jan_17_2023_.pdf

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα της Ειρήνης Καμπερίδου, Αθήνα 2020

Curriculum Vitae and 
 2._detailed_cv.including_publications_in_english_with_abstracts_.pdf

2. Δρ. Νικόλαος Πατσαντάρας, Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας:  http://www.phed.uoa.gr/an8ropino-dynamiko/melh-dep/patsantaras-nikolaos.html

Σκοποί του μαθήματος:  Tο περιεχόμενο του μαθήματος αυτού διαμορφώνεται σε αντιστοιχία με την συστηματική και εξειδικευμένη ενασχόληση του φοιτητή και της φοιτήτριας, με ένα αθλητικό κοινωνιολογικό ζήτημα.    Η καθοδηγούμενη μελέτη πραγματοποιείται στο πλαίσιο μιας συστηματικής συνεργασίας μεταξύ φοιτητή/τριας και επιβλέποντα καθηγητή/τριας. Επιδιώκεται η ανάπτυξη ικανότητας διασύνδεσης και εφαρμογής της θεωρητικής αθλητικής κοινωνιολογικής γνώσης με τα προς διερεύνηση αθλητικά ζητήματα που επιλέγει ο φοιτητής ή η φοιτήτρια. Επίσης επιδιώκεται η καλλιέργεια δεξιοτήτων σύζευξης ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων  και ανάλυσης στην προοπτική μακρο- και μικρο-κοινωνιολογικών θεωρήσεων.     Ο στόχος του μαθήματος αυτού είναι να καταστεί ικανός, -ή  ο μεταπτυχιακός, -ή φοιτητής,-τρια να διεκπεραιώσει  μια ερευνητική διαδικασία,  με τελικό προορισμό, την πραγμάτωση και τη δημοσιοποίηση μιας επιστημονικής μελέτης-έρευνας.

   Υλοποιείται σε τέσσερα στάδια:

α) Επιλογή από τον φοιτητή, -τρια ενός θέματος το οποίο εξηγεί και περιγράφει στη βάση μιας σχετικής με το θέμα βιβλιογραφικής ανασκόπησης.

β) Διαμόρφωση της ερευνητικής πρότασης και έγκριση αυτής από τον επιβλέποντα καθηγητή, επιβλέπουσα  καθηγήτρια.

γ) Υποστήριξη της ερευνητικής πρότασης

δ)Το μάθημα περατώνεται με την κατάθεση της ερευνητικής πρότασης

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/-τρια θα είναι σε θέση να:-Μπορεί να διαμορφώσει ένα ερευνητικό ερώτημα -Αναλύει και να εξηγεί το προς διερεύνηση ζήτημα στο πλαίσιο μια κοινωνιολογικής θεωρίας-εφαρμόζει μεθοδολογικά ποσοτικές και ποιοτικές τεχνικές για την διερεύνηση του ζητήματος που επιλέγει- Αξιοποιεί ψηφιακά εργαλεία - Αναγνωρίζει δεοντολογικά ζητήματα που εγείρονται κατά την εκπόνηση μιας επιστημονικής έρευνας

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

  • Αυτόνομη εργασία
  • Κριτική Σκέψη, Αναστοχαστικός προβληματισμός
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

  1. Οι σκοποί της κοινωνικής έρευνας
  2. Τρόποι αναζήτησης της πραγματικότητας στο κοινωνικό πεδίο του αθλητισμού
  3. Αναθεωρητικές προσεγγίσεις της ορθολογικής αντικειμενικότητας
  4. Προσεγγίσεις επαγωγικών και παραγωγικών θεωρήσεων
  5. Βασική και εφαρμοσμένη έρευνα
  6. Σχέδιο ερευνητικής πρότασης
  7. Χρήση μακροθεωρίας και μικροθεωρίας
  8. Είδη δειγματοληψίας
  9. Ποιοτική έρευνα και φαινομενολογικές θεωρήσεις στο πεδίο του αθλητισμού και της σωματικής άσκησης
  10. Υποκειμενική αντίληψη και κοινωνική πραγματικότητα στο αθλητικό κοινωνικό πεδίο
  11. Συγκέντρωση και ανάλυση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων
  12. Δυνατότητες ανάγνωσης των αθλητικών κοινωνικών ερευνών
  13. Κοινωνική έρευνα και ηθική

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ

α) Διαδικασία συγκρότησης ερευνητικής πρότασης (ποσοστό βαθμολογίας 70%)

β) δημόσια υποστήριξη (Ποσοστό βαθμολογίας 30%). 

Η παρουσίαση της πρότασης μπορεί να πραγματοποιηθεί στην Ελληνική, την Αγγλική ή την Γερμανική γλώσσα κατ’ επιλογήν του μετ. φοιτητή ή της μετ. φοιτήτριας.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

Babbie Earl (2011) . Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική

Barnes, B. (2003): “The Macro/Micro Problem and the Problem of Structure and Agency”. In: Ritzer, G. and Smart, B. (eds.) : HandbookofSocialTheory. London : Sage.

 

Bausch C. Kenneth (2001): The Emerging Consensus in Social Systems Theory. Kluwer Academic\ Plenum Publishers. New York, Boston, London, Moscow.  

 

Creswell, J.W. 1998Qualitative inquiry and research design: choosing among five traditionsLondonSage.

Ellis, C. and Bochner, A. 2000. “Autoethnography, personal narrative, reflexivity: researcher as subject”. In Handbook of qualitative research, Edited by: Denzin, N. and Lincoln, Y. 733768LondonSage.

Kamberidou, I. (2012). New Realms of Agency: Promoting Peace Education and Gender Equity through Sport. In Sport Science and Physical Education, [Ed. Luminita Georgescu ], Encyclopedia of Life Support Systems (EOLSS), Eolss Publishers, Oxford ,UK. Oxford ,UK: Developed under the Auspices of UNESCO, Eolss publ. new_realms_of_agency_e1-12-89-14.pdf

Kamberidou, I. (2011). Athlete Activism and Peace Education: Bridging the Social Inequality Gap through Sports.. Nebula8, 168–180. Publisher's Version 

Πατσαντάρας, Ν. (2011). Η Αναγκαιότητα Διασύνδεσης Μακρο- και Μικρο- θεωρητικής Ανάλυσης στην Αθλητική-Κοινωνιολογική Εμπειρική Έρευνα. Περίληψη στο Βιβλίο Πρακτικών του 1ου Επιστημονικό Συνεδρίου του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τίτλο : ‘‘Έρευνα και Εφαρμογές στην Αθλητική Επιστήμη‘‘. 6-8 Μαΐου 2011, ΣΕΦ, Αθήνα.

 Patsantaras, N. (1998). Trainer (in)/Training/Trainerethos. In: Lexikon der Ethik im Sport. Ommo Grupe/Dietmar Mieth (Hrsg.) im Auftr. des Bundesinstituts für Sportwissenschaft.1.Aufl.Schorndorf: Verlag Karl Hofmann, 566-569.

 

Schutz, A. 1972The phenomenology of the social worldLondonHeinemann

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • European Journal for Sport and Society, Taylor & Francis
  • International Review for the Sociology of Sport (IRSS) SAGE journals
  • European Journal of Physical Education and Sport Science
  • European Journal of Social Sciences Studies
  • Journal of Physical Education and Sport (JPES)
  • Gender, Place & Culture, Routledge

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 24 Μαΐου 2019