Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Κινητικές Αναπηρίες - Αισθητηριακές Διαταραχές- Πρακτική Εξάσκηση ΙΙ

(PHED324) -  Σκορδίλης Εμμανουήλ, Καθηγητής - Ασωνίτου Αικατερίνη, ΕΔΙΠ

Περιγραφή Μαθήματος

Γενικοί στόχοι του μαθήματος: Η απόκτηση ολοκληρωμένης γνώσης των κινητικών και αισθητηριακών αναπηριών, καθώς και της εκπαιδευτικής τους αντιμετώπισης με έμφαση στον τομέα της κινητικής αγωγής.

 

Θεματικές ενότητες:

  • Βασικές διδακτικές αρχές στην Ειδική Αγωγή και στην Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή (ΠΚΑ). Διδακτικές μέθοδοι, στρατηγικές διδασκαλίας και ειδικές προσεγγίσεις στην ΠΚΑ.
  • Σχεδιασμός Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος - Στρατηγικές προσαρμογής διδακτικών ενεργειών και μαθησιακού περιβάλλοντος.
  • Διαταραχές όρασης -Τύφλωση.
  • Εγκεφαλική παράλυση.
  • Κώφωση, βαρηκοϊα.
  • Κακώσεις νωτιαίου μυελού.
  • Δισχιδής Ράχη.
  • Ορθοπεδικές αναπηρίες- Μυοσκελετικές διαταραχές.
  • Νευρομυϊκές παθήσεις- Μυϊκή Δυστροφία-Νωταία Μυϊκή Ατροφία.
  • Αποκλίσεις της σπονδυλικής στήλης.
  • Επιληπτικές Διαταραχές.
  • Προσαρμοσμένη δραστηριότητα στο νερό.
  • Αρθρίτιδα (οστεοαρθρίτιδα, ρευματοειδής αρθρίτιδα, εφηβική ρευματοειδής αρθρίτιδα).
  • Διαταραχές των άκρων & της άρθρωσης του ισχίου.
  • Ατελής Οστεογένεση-Αρθρογρύπωση.
  • Αγωνιστικές Κατηγορίες Αθλητών με Αναπηρία.
  • Δραστηριότητες Boccia & Goalball.
  • Προσαρμοσμένη δραστηριότητα στο νερό.

Για κάθε ενότητα αναπτύσσονται:

  • Ορισμός - Βασικές έννοιες.
  •  Αιτιολογία.
  • Χαρακτηριστικά.
  • Διάγνωση, μέσα διάγνωσης, αξιολόγηση κινητικής συμπεριφοράς.
  • Εκπαιδευτική αντιμετώπιση.
  • Κινητική συμπεριφορά, ιδιαιτερότητες στη φυσική αγωγή, διδακτική προσέγγιση.

 Στο Μάθημα «Κινητικές Αναπηρίες-Αισθητηριακές Διαταραχές-Πρακτική Εξασκηση ΙΙ» συμπεριλαμβάνεται και η Πρακτική σε Ειδικά Σχολεία/Ιδρύματα και τα δύο εξάμηνα. Το συγκεκριμένο μάθημα αντιστοιχεί σε 4 διδακτικές μονάδες.

 Η Πρακτική  αποβλέπει στην απόκτηση διδακτικής εμπειρίας με έμφαση στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή διδακτικών μεθόδων και εξατομικευμένων προγραμμάτων σε ειδικά σχολεία, όπου φοιτούν παιδιά κυρίως με κινητικές και αισθητηριακές αναπηρίες (π.χ. εγκεφαλική παράλυση, ημιπληγία, μυοπάθειες, τύφλωση, κ.λ.π.), καθώς και με νοητική καθυστέρηση και διαταραχές του φάσματος αυτισμού.

Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών στην Πρακτική στηρίζεται στην εφαρμογή μεθόδων μέτρησης και αξιολόγησης της κινητικής συμπεριφοράς, στο σχεδιασμό και την εφαρμογή Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΕΠ), στη σχετική προετοιμασία (ημερήσιο πρόγραμμα, κοκ.) και στην εφαρμογή ειδικών μεθόδων και στρατηγικών (βραχυπρόθεμοι - μακροπρόθεσμοι στόχοι, κ.ο.κ.).

Αξιολόγηση

α) Εργασία: Αντιστοιχεί στο 20% της συνολικής βαθμολογίας. Το περιεχόμενο της εργασίας καθορίζεται ύστερα από συνεννόηση με τους διδάσκοντες του μαθήματος. Περιλαμβάνει συνήθως περίληψη 2 ερευνητικών άρθρων σε συγκεκριμένη θεματολογία και παρουσίαση αυτών.

β) Εξατομικευμένα Προγράμματα και ημερήσια προγράμματα: Αντιστοιχούν στο 30% της συνολικής βαθμολογίας.

γ) Τελική Εξέταση (Final Exam): Αντιστοιχεί στο 50% της συνολικής βαθμολογίας. Λαμβάνει χώρα στο τέλος του εξαμήνου με μορφή ανάπτυξης θέματος ή πολλαπλών επιλογών και αφορά στην ύλη όλου του εξαμήνου.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014