Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αναπτυξιακή Ψυχολογία - ΣΕΦΑΑ

(ΘΕ-143Επ) -  Μαρία Ψυχουντάκη

Περιγραφή Μαθήματος

ΘΕ–143Υπ /Αναπτυξιακή Ψυχολογία 

2 δ.μ. (2 ε.ω. Θεωρία) 4 π.μ.

Καθηγήτρια Μ. Ψυχουντάκη

 

Σκοποί του μαθήματος

  1. Η γενική, ισορροπημένη επισκόπηση του χώρου της αναπτυξιακής ψυχολογίας.
  2. Η άμεση σύνδεση του κλάδου της αναπτυξιακής ψυχολογίας με τη ζωή μας.
  3. Η ανάδειξη τόσο των κοινών όσο και των διαφορετικών στοιχείων της σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας.
  4. Η αξιοποίηση των πορισμάτων της αναπτυξιακής ψυχολογίας από τους φοιτητές καθηγητικής κατεύθυνσης.

Θεματικές ενότητες

  1. Εισαγωγή στη διά βίου ανάπτυξη
  2. Βασικές θεωρίες αναπτυξιακής ψυχολογίας (Ι): Ψυχοδυναμική, Συμπεριφοριστική και Γνωστική προσέγγιση
  3. Βασικές θεωρίες αναπτυξιακής ψυχολογίας (ΙΙ): Ανθρωπιστική, Αλληλεπιδραστική και Εξελικτική προσέγγιση
  4. Σωματική ανάπτυξη στην πρώτη παιδική - προσχολική ηλικία
  5. Γνωστική ανάπτυξη στην πρώτη παιδική - προσχολική ηλικία
  6. Κοινωνική ανάπτυξη στην πρώτη παιδική - προσχολική ηλικία
  7. Ανάπτυξη της προσωπικότητας στην πρώτη παιδική - προσχολική ηλικία
  8. Σωματική και Γνωστική ανάπτυξη στη μέση παιδική ηλικία
  9. Κοινωνική ανάπτυξη στη μέση παιδική ηλικία
  10. Ανάπτυξη της προσωπικότητας στη μέση παιδική ηλικία
  11. Σωματική και Γνωστική ανάπτυξη στην εφηβική ηλικία
  12. Κοινωνική ανάπτυξη και Ανάπτυξη της προσωπικότητας στην εφηβική ηλικία
  13. Συνοπτική επισκόπηση 

Αξιολόγηση: (α) Συμμετοχή και παρακολούθηση του μαθήματος (15%), (β) Γραπτές εξετάσεις (85%)

Βιβλιογραφία

  • Berk, E.L. (2018). Αναπτυξιακή Ψυχολογία: Η προσέγγιση της διά βίου ανάπτυξης (Επιμ. Κ. Μανιαδάκη & Σ. Παπασταθόπουλος). Αθήνα: Εκδ. Κριτική.
  • Feldman, S.R. (2009). Εξελικτική Ψυχολογία: Δια βίου ανάπτυξη. (Επιμ.  Η. Μπεζεβέγκης). Αθήνα: Εκδόσεις GUTENBERG.
  • Berk, E.L. (2013). Η ανάπτυξη του παιδιού (Επιμ. Χ.Τσορμπατζούδης). Αθήνα: Εκδ. Όμιλος ΙΩΝ.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 31 Μαΐου 2010