Παρουσίαση/Προβολή
(Μ347) - Γιάννης Μυγδάνης
Περιγραφή Μαθήματος
Καλώς ήρθατε στο μάθημα του χειμερινού εξαμήνου «Σχεδίαση και ανάπτυξη μουσικού εκπαιδευτικού υλικού». Το πρόγραμμα παρέχει στις φοιτήτριες και στους φοιτητές γνώσεις και δεξιότητες για τον σχεδιασμό, τη δημιουργία και την αξιολόγηση μουσικών εκπαιδευτικών υλικών, προετοιμάζοντάς τους για το σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον της μουσικής παιδαγωγικής. Εξετάζονται οι βασικές αρχές της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, οι θεωρίες μάθησης και ο διδακτικός σχεδιασμός, με έμφαση στη σύνδεσή τους με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις διαδικασίες μουσικής διδασκαλίας και μάθησης. Σε πρακτικό επίπεδο, εστιάζει στην αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και λογισμικών για την ανάπτυξη διαδραστικών και πολυμεσικών μουσικών εκπαιδευτικών αντικειμένων, όπως η παραγωγή infographics, η δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο, ο σχεδιασμός διαδραστικών εφαρμογών, καθώς και η ανάπτυξη περιβαλλόντων επαυξημένης πραγματικότητας. H ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες ανάγκες των φοιτητριών και των φοιτητών, ανάλογα με το πλαίσιο και το πεδίο διδακτικής εφαρμογής. Η διδασκαλία συνδυάζει διαλέξεις, εργαστηριακές ασκήσεις, ομαδικές εργασίες, διαδραστικές δραστηριότητες και παρουσιάσεις. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσω γραπτών εργασιών και ενός τελικού project που αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ολοκληρωμένου ψηφιακού μουσικοπαιδαγωγικού υλικού.
Το μάθημα «Σχεδίαση και ανάπτυξη μουσικού εκπαιδευτικού υλικού» (Μ347) διαθέτει πλέον τον δικό του AI Tutor v2.0, στον οποίο οι φοιτήτριες και οι φοιτητές μπορούν να απευθύνονται για απορίες που σχετίζονται με το περιεχόμενο του μαθήματος, τις εργασίες και τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού. Ο AI Tutor παρέχει εξατομικευμένες εξηγήσεις βασισμένες στο υλικό του μαθήματος και υποστηρίζει τη μαθησιακή διαδικασία με πολλαπλούς τρόπους. Για παράδειγμα, μπορεί να ερμηνεύσει θεωρίες μάθησης και μεθόδους διδακτικού σχεδιασμού, να καθοδηγήσει στη χρήση συγκεκριμένων εργαλείων ανάπτυξης, να συνδράμει στη δημιουργία εικόνων ή να υποστηρίξει τη συγγραφή κώδικα.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2024
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Το μάθημα παρέχει στις φοιτήτριες και τους φοιτητές γνώσεις και δεξιότητες για τον σχεδιασμό, τη δημιουργία και την αξιολόγηση μουσικών εκπαιδευτικών υλικών, προετοιμάζοντάς τους για το σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον της μουσικής παιδαγωγικής. Εξετάζονται οι βασικές αρχές της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, οι θεωρίες μάθησης και ο διδακτικός σχεδιασμός, με έμφαση στη σύνδεσή τους με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και τις διαδικασίες μουσικής διδασκαλίας και μάθησης. Σε πρακτικό επίπεδο, το μάθημα εστιάζει στην αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και λογισμικών για την ανάπτυξη διαδραστικών και πολυμεσικών μουσικών εκπαιδευτικών αντικειμένων. Η διδασκαλία συνδυάζει διαλέξεις, εργαστηριακές ασκήσεις, ομαδικές εργασίες, διαδραστικές δραστηριότητες και παρουσιάσεις.
Μαθησιακοί στόχοι
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα μπορούν να
-
κατανοούν τις βασικές αρχές του διδακτικού σχεδιασμού στη μουσική εκπαίδευση
-
αναλύουν εκπαιδευτικές ανάγκες και να συνδέουν τις θεωρίες μάθησης με τη μουσική διδασκαλία
-
αξιοποιούν σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και λογισμικά για τη δημιουργία μουσικών εκπαιδευτικών υλικών
-
σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν διαδραστικά και πολυμεσικά μουσικοπαιδαγωγικά αντικείμενα
-
αξιολογούν την παιδαγωγική αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών υλικών στη μουσική πράξη
Μέθοδοι αξιολόγησης
- Τρεις εργαστηριακές ασκήσεις (μικρά hands-on projects) σχεδίασης και ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού – 15%
- Τελικό project (ατομική ή ομαδική εργασία) και παρουσίαση, που περιλαμβάνει είτε (α) σχεδίαση και ανάπτυξη ενός πλήρους μουσικού εκπαιδευτικού λογισμικού είτε (β) διδακτικός σχεδιασμός ενός μαθήματος με βάση το υλικό που δημιουργήθηκε από τις εργαστηριακές ασκήσεις – 25%
- Γραπτές εξετάσεις – 60%
Προτεινόμενα συγγράμματα
-
Κόμης, Β. Ι. (2019) – Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, 2η έκδοση (86201075)
-
Τζιμογιάννης, Α. (2019) – Ψηφιακές τεχνολογίες και μάθηση του 21ου αιώνα (86055478)
-
Δημητριάδης, Σ. (2016) – Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτικό λογισμικό (ανοικτή πρόσβαση)
-
