Παρουσίαση/Προβολή
(Μ348) - Γιάννης Μυγδάνης
Περιγραφή Μαθήματος
Καλώς ήρθατε στο χειμερινό εξάμηνο και στο μάθημα «Η STEAM εκπαίδευση και οι αναδυόμενες τεχνολογίες στη μουσική παιδαγωγική». Το πρόγραμμα συνδυάζει τις αρχές της εκπαίδευσης STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) με τις αναδυόμενες τεχνολογίες, εστιάζοντας στην ενίσχυση της μουσικής μάθησης και πράξης μέσα από δια-επιστημονικές προσεγγίσεις. Οι θεματικές ενότητες περιλαμβάνουν πρακτικές μουσικής παραγωγής στην τάξη, τον σχεδιασμό διδακτικών σεναρίων στο πλαίσιο του Maker Movement και την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενσωμάτωση δημιουργικού προγραμματισμού, στη χρήση περιβαλλόντων VR, AR και MR, στις διαδραστικές διεπαφές, καθώς και στην εφαρμογή στοιχείων τεχνητής νοημοσύνης στη μουσική εκπαίδευση. Η διδασκαλία πραγματοποιείται μέσα από συνδυασμό διαλέξεων, εργαστηριακών ασκήσεων, ομαδικών projects και διαδραστικών δραστηριοτήτων. Η αξιολόγηση των φοιτητών/φοιτητριών βασίζεται σε γραπτές εργασίες, ομαδικές παρουσιάσεις και ένα τελικό project που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού μουσικοπαιδαγωγικού υλικού STEAM, με αξιοποίηση αναδυόμενων τεχνολογιών.
Το μάθημα «Η STEAM εκπαίδευση και οι αναδυόμενες τεχνολογίες στη μουσική παιδαγωγική» (Μ348) διαθέτει πλέον ένα ολοκληρωμένο σύστημα AI Tutor v. 2.0, το οποίο υποστηρίζει τους φοιτητές/τις φοιτήτριες στη μελέτη του περιεχομένου, την εκπόνηση εργασιών και τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού. Το AI Tutor παρέχει εξατομικευμένες εξηγήσεις βασισμένες στο υλικό του μαθήματος, που αφορά το STEAM, τη σχεδιαστική σκέψη και τις θεωρίες μάθησης, ενώ προσφέρει καθοδήγηση στη χρήση ψηφιακών σταθμών εργασίας και στη συμμετοχή σε δραστηριότητες του Maker Movement.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2024
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Το μάθημα συνδυάζει τις αρχές της εκπαίδευσης STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) με τις αναδυόμενες τεχνολογίες, εστιάζοντας στην ενίσχυση της μουσικής μαθησιακής διαδικασίας και πράξης μέσα από δια-επιστημονικές προσεγγίσεις. Οι θεματικές ενότητες καλύπτουν πρακτικές μουσικής παραγωγής στην τάξη, τον σχεδιασμό διδακτικών σεναρίων στο πλαίσιο του Maker Movement και την αξιοποίηση εργαλείων όπως ο δημιουργικός προγραμματισμός, οι διαδραστικές διεπαφές, τα VR/AR/MR περιβάλλοντα και η τεχνητή νοημοσύνη. Η διδασκαλία υλοποιείται με συνδυασμό διαλέξεων, εργαστηριακών ασκήσεων, ομαδικών projects και διαδραστικών δραστηριοτήτων.
Μαθησιακοί στόχοι
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα μπορούν να
-
κατανοούν τις βασικές αρχές της STEAM εκπαίδευσης και τον ρόλο των αναδυόμενων τεχνολογιών στη μουσική παιδαγωγική
-
εφαρμόζουν διαθεματικές και δια-επιστημονικές προσεγγίσεις στη σχεδίαση μαθημάτων μουσικής
-
αξιοποιούν δημιουργικό προγραμματισμό, VR/AR/MR περιβάλλοντα και τεχνητή νοημοσύνη για την ανάπτυξη καινοτόμων projects
-
σχεδιάζουν hands-on δραστηριότητες εμπνευσμένες από το Maker Movement και το design thinking
-
αναπτύσσουν και αξιολογούν ολοκληρωμένα ψηφιακά μουσικοπαιδαγωγικά υλικά STEAM
Μέθοδοι αξιολόγησης
-
Τρεις μικρές εργαστηριακές ασκήσεις (μικρά hands-on projects) σχεδίασης και ανάπτυξης STEAM δράσεων και τεχνουργημάτων – 15%
-
Τελικό project (ατομική ή ομαδική εργασία) και παρουσίαση, που περιλαμβάνει τη σχεδίαση ολοκληρωμένου STEAM σεναρίου αξιοποιώντας τα hands-on projects που δημιουργήθηκαν – 25%
-
Γραπτές εξετάσεις – 60%
Προτεινόμενα συγγράμματα
-
Cohrssen, C., Garvis, S. & Χατζηγιάννη, Μ. (επιμ.) (2022) – Η υιοθέτηση της προσέγγισης STEAM στην προσχολική και πρώιμη παιδική ηλικία (112696588)
-
Alnajjar, F., Bartneck, C., Baxter, P., Belpaeme, T., Cappuccio, M. L., Di Dio, C., Eyssel, F., Handke, J., Mubin, O., Obaid, M., Reich-Stiebert, N. (συγγρ.), Φαχαντίδης, Ν. & Λεύκος, Ι. (επιμ.) (2023) – Η ρομποτική στην εκπαίδευση (122075446)
-
Μυγδάνης, Γ., & Τριανταφυλλάκη, Α. (Επιμ.). (2025). Η μουσική τάξη ως εργαστήριο δημιουργίας και πειραματισμού: 17 + 1 μουσικοπαιδαγωγικά σενάρια STEAM. Εκδόσεις ΕΚΠΑ. (ανοικτή πρόσβαση)
-
