Παρουσίαση/Προβολή
(Μ321 ) - Μαγδαληνή Καλοπανά
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών και φοιτητριών με τον Κατάλογο Έργων ως βασικού μέσου μουσικολογικής μελέτης και έρευνας. Στα προσδοκώμενα αποτελέσματα ανήκουν τόσο η ευχέρεια στη χρήση του Καταλόγου Έργων, ως δευτερογενούς πηγής πληροφοριών, όσο και η κατάκτηση των βασικών παραμέτρων σύνταξης ενός Καταλόγου Έργων, ως εργαλείου αποτύπωσης πρωτογενούς υλικού. Το μάθημα εκκινείται από την ιστορική αναδρομή στους πρώτους Καταλόγους Έργων συνθετών της έντεχνης δυτικής μουσικής του 19ου αιώνα, και τις σχετικές εκδόσεις του 20ού αιώνα, παράλληλα με την επισκόπηση των Καταλόγων Έργων Ελλήνων συνθετών. Στη συνέχεια εξετάζονται τα είδη των Καταλόγων Έργων, με παράλληλη αναφορά στη δομή, το περιεχόμενο και τις επιμέρους παραμέτρους των. Σημαντική επίσης η αναφορά στη διάκριση του Καταλόγου από τη λίστα έργων, η οποία αποτελεί συνοπτική εργογραφική αποτύπωση για εκδοτική κυρίως χρήση, χωρίς απαραίτητα επιστημονικά χαρακτηριστικά. Τέλος, προβλέπεται η αξιοποίηση εκδοθέντων Καταλόγων Έργων στη μελέτη του έργου συνθετών, το οποίο είναι προσβάσιμο σε διαδικτυακά αρχεία και βιβλιοθήκες.
Μέθοδοι αξιολόγησης: Πρόοδος κατά τη διάρκεια του εξαμήνου με τη μορφή σύντομης εργασίας-παρουσίασης και γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
-----------------------------------------------------------------------
Works' Catalogue in Art Music: Historical Overview, Types, Usage
The course aims to familiarize students with the Works' Catalogue as a basic means of musicological study and research. The expected results include both the fluency in using the Works' Catalogue, as a secondary source of information, and the mastery of the basic parameters of writing a Works' Catalogue, as a register tool of primary material. The course starts from the historical review of the first Works' Catalogue of Western art music composers of the 19th century, and the related publications of the 20th century, alongside the overview of the Catalogs of Works of Greek composers. Then the types of Works' Catalogues are examined, with parallel reference to the structure, content and individual parameters. What is also emphasized is the distinction between the Works' Catalogue and works’ list, the latter being a brief reference to a composer’s literature for editorial use. Finally, the usage of published Works' Catalogue in the study of composers' works, which are accessible in online archives and libraries, is included.
Assessment method: Progress during the semester in the form of a short paper-presentation and a written examination at the end of the semester.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2022
-
Μαθησιακοί στόχοι
- Μαθησιακά αποτελέσματα: Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών και φοιτητριών με τον Κατάλογο Έργων ως βασικού μέσου μουσικολογικής μελέτης και έρευνας. Στα προσδοκώμενα αποτελέσματα συμπεριλαμβάνονται η ευχέρεια στη χρήση του Καταλόγου Έργων, ως δευτερογενούς πηγής πληροφοριών, και η κατάκτηση των βασικών παραμέτρων σύνταξης ενός Καταλόγου Έργων, ως εργαλείου αποτύπωσης πρωτογενούς υλικού.
Τρόπος διδασκαλίας
Μικτή διδασκαλία
Στοιχεία μαθήματος
- Αριθμός Εκπαιδευόμενων: --
- Αριθμός Μαθημάτων: 13
- Χρόνος Μαθήματος: 3
- Χρόνος στο σπίτι: 1
- Συνολικός χρόνος: 52