Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

5.Ζητήματα Μεθοδολογίας - Χειμερινό ΠΜΣ Εθνομουσικολογία και Μουσική Ανθρωπολογία)

(ΕΜΑ 011) -  Μαρία Παπαπαύλου

Περιγραφή Μαθήματος

 

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τμήματος Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ

"Εθνομουσικολογία και Mουσική Ανθρωπολογία"

 

Ακαδημαϊκό Έτος 2024/25 - Χειμερινό εξάμηνο

Τετάρτη 18.00-21.00, αίθουσα 921

 

Ζητήματα Μεθοδολογίας

Διδάσκουσα: Μαρία Παπαπαύλου, Καθηγήτρια Εθνομουσικολογίας-Μουσικές της Μεσογείου

 

Περιεχόμενο

Ως κοινωνικό και πολιτισμικό φαινόμενο, η μουσική αποτελεί ερευνητικό αντικείμενο της εθνομουσικολογίας και της μουσικής ανθρωπολογίας. Το μάθημα έχει διττό χαρακτήρα: i) θεωρητικό, μέσω της ιστορικής επισκόπησης της εθνογραφικής μεθόδου στην εθνομουσικολογία και στην ανθρωπολογία (εθνογραφικός ρεαλισμός, κρίση της αναπαράστασης, μεταμοντέρνα εθνογραφία), ii) πρακτικό, μέσω άσκησης mini-επιτόπιας έρευνας σε πεδίο ελεύθερης επιλογής των φοιτητών και την εξοικείωσή τους με την εθνογραφική μέθοδο (συμμετοχική παρατήρηση, εθνογραφικό ημερολόγιο, συνεντεύξεις, ηχογραφήσεις κ.λπ.). Η σύνθεση των δύο διαστάσεων του μαθήματος (θεωρητικό/πρακτικό) θα αποτελέσει το αντικείμενο γραπτής εργασίας.

Τρόπος διδασκαλίας

Το μάθημα είναι οργανωμένο σε θεματικές ενότητες. Για κάθε θεματική ενότητα δίνονται σχετικά κείμενα, τα οποία καλούνται οι φοιτητές να προετοιμάζουν στη διάρκεια της εβδομάδας, ώστε να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία του μαθήματος με ερωτήσεις, παρεμβάσεις, κριτική. Κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων μαθημάτων, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες καλούνται να παρουσιάσουν κείμενα από τρία προτεινόμενα βιβλία που αφορούν τις νέες τάσεις στην επιτόπια έρευνα, για τα οποία θα εργαστούν σε ομάδες μελέτης και θα μοιράσουν τα κείμενα, ώστε να παρουσιαστεί μια συνολική εικόνα του κάθε τόμου στην τάξη.

Υποχρεώσεις

Οι φοιτητές/τριες υποχρεούνται να παραδώσουν μια εργασία στο τέλος του εξαμήνου, η οποία θα αποτελείται από τρία μέρη:

1)Συστηματική ανάλυση μιας εθνογραφίας ως προς συγκεκριμένους άξονες μελέτης (βλ.οδηγίες στο eclass).

2) Συνοπτική περίληψη του κειμένου παρουσίασης στην τάξη.

3) Εκπόνηση άσκησης επιτόπιας έρευνας και γραπτή περιγραφή της διαδικασίας  (βλ. οδηγίες στο eclass).

 

Τρόπος αξιολόγησης

  •         20% Ενεργή Συμμετοχή στη διαδικασία του μαθήματος 
  •         10% Παρουσίαση κειμένου στην τάξη
  •         30% Εκπόνηση άσκησης επιτόπιας έρευνας και γραπτή περιγραφή της διαδικασίας
  •         40% Συγγραφή εργασίας (βλ.παραπάνω).

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2008