Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

δράσεις εκπαίδευσης έργου WeOpenGov - 4ος κύκλος

(MEDIA566) -  Δημήτρης Γκούσκος, Ελένη Ρεβέκα Στάιου, Εβίκα Καραμαγκιώλη

Περιγραφή Μαθήματος

Το έργο WeOpenGov: Δικτύο Κοινωνίας Πολιτών – Δημόσιων Φορέων για την Ανοιχτή Διακυβέρνηση, στοχεύει στη δημιουργία ενός πανελλαδικού μόνιμου πλήρως λειτουργικού Δικτύου Φορέων για την Ανοιχτή Διακυβέρνηση από την Κοινωνία των Πολιτών (ΚτΠ), Δημόσιους Φορείς, την Ακαδημαϊκή Κοινότητα και τον Ιδιωτικό Τομέα κατά τα πρότυπα των OGP multistakeholder forums.

Οι δράσεις εκπαίδευσης στο πλαίσιο του έργου WeOpenGov αφορούν τον ειδικό σκοπό του δικτύου που δημιουργείται, δηλαδή την ανοικτή συμμετοχική διακυβέρνηση, και έχουν σκοπό να αναπτύξουν τα μέλη του δικτύου γνώσεις και ικανότητες σε τρία πεδία:

  • ανοικτή διακυβέρνηση
  • μόχλευση δημόσιας συμμετοχής
  • συμμετοχικός σχεδιασμός.

Τα τρία αυτά κύρια πεδία παρουσιάζονται στην εκπαιδευτική διαδικασία με την παραπάνω σειρά, προκειμένου η πραγμάτευση του κάθε ενός να οδηγεί με φυσικό τρόπο στην πραγμάτευση του επόμενου. Τα ζητήματα ανοικτής διακυβέρνησης, κατά την έννοια της συνδημιουργίας μηχανισμών διαφάνειας, λογοδοσίας και δημόσιας συμμετοχής θέτουν εξ αρχής την ανάγκη λύσεων κοινού ενδιαφέροντος και δημοσίου συμφέροντος, όπως άλλωστε είναι οι λύσεις διαφάνειας και λογοδοσίας σε οποιοδήποτε πεδίο. Παράλληλα, η ανάγκη δημόσιας συμμετοχής, οδηγεί στην ατζέντα των ζητημάτων και τεχνικών με τις οποίες η δημόσια συμμετοχή μπορεί να μοχλευθεί προκειμένου προοπτικά να φτάσει στις παραπάνω λύσεις. Ο ειρμός αυτός γεφυρώνεται με τα ζητήματα συμμετοχικού σχεδιασμού, που δίνουν την απάντηση στην ανάγκη για τεχνικές συνεργασίας και συνδημιουργίας με τις οποίες να τροφοδοτηθεί η δημόσια συμμετοχή. Έτσι, το θέμα της ανοικτής διακυβέρνησης, που αποτελεί και το κεντρικό θέμα του έργου και του δικτύου WeOpenGov, παρουσιάζεται στο εναρκτήριο στάδιο των δράσεων εκπαίδευσης, και συνδέεται οργανικά με τα θέματα μόχλευσης δημόσιας συμμετοχής και συμμετοχικού σχεδιασμού, τα οποία το συμπληρώνουν στην εκπαιδευτική ροή.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024