Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εφαρμογές ποσοτικών μεθόδων στην έρευνα στα ΜΜΕ

(MEDIA553) -  Μιχαήλ Ταστσόγλου, Μιχάλης Χατζηκωνσταντίνου

Περιγραφή Μαθήματος

Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί να διδάξει πώς διεξάγεται η ποσοτική έρευνα στην επικοινωνία και τα ΜΜΕ. Φιλοδοξεί, πέραν των γνώσεων, να βοηθήσει φοιτητές και φοιτήτριες να αναπτύξουν συγκεκριμένες δεξιότητες, οι οποίες θα τους/τις χρησιμεύσουν, πρώτον, κατά την εκπόνηση της διπλωματικής τους εργασίας, δεύτερον, στην πιθανή ενασχόλησή τους με το αντικείμενο της ποσοτικής έρευνας στον εργασιακό τους βίο.

Ως εκ τούτου, το μάθημα βασίζεται σε δύο κεντρικούς πυλώνες: τη θεωρία της μεθοδολογίας έρευνας και την εφαρμογή της στο πεδίο της επικοινωνίας. Επομένως, οι αναπτυσσόμενες κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεξιότητες αφορούν το σχεδιασμό της έρευνας, τη διεξαγωγή της και τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων. Το μάθημα βασίζεται στην εκμάθηση της χρήσης του λογισμικού SPSS από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες.

Τα γνωστικά αντικείμενα υποδιαιρούνται σε τρεις ενότητες. Η πρώτη ενότητα, που είναι και η αμιγώς θεωρητική, θίγει ζητήματα επιστημολογικά, όπως η ποσοτική έρευνα, οι μικτές μέθοδοι, η αξιοπιστία και η εγκυρότητα, οι μεταβλητές κτλ. Η δεύτερη ενότητα ασχολείται με την επαγωγική στατιστική, την εισαγωγή δεδομένων στο SPSS, τη συσχέτιση μεταβλητών και την εξαγωγή αποτελεσμάτων. Η τρίτη ενότητα, που σχετίζεται αμιγώς με την ανάπτυξη δεξιοτήτων, περιλαμβάνει το στατιστικό έλεγχο στην ποσοτική έρευνα (Pearson’s Chi Square Test, Fisher’s exact test, T-test, ANOVA και παλινδρόμηση), την παρουσίαση δεδομένων και τη μορφοποίηση των αποτελεσμάτων σε γραφήματα.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024