Παρουσίαση/Προβολή
Μετασχηματίζουσα μάθηση και Οργανισμοί
(MEDIA413) - Σαββατού Τσολακίδου
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στην έννοια της μετασχηματίζουσας μάθησης, μιας νέας ριζοσπαστικής προσέγγισης μάθησης σε μια ομάδα και έναν οργανισμό, δημόσιο ή ιδιωτικό. Εμβαθύνονται θέματα που σχετίζονται με την δια βίου μάθηση και το θεωρητικό υπόβαθρο της μετασχηματίζουζας μάθησης ενηλίκων του Jack Mezirow και τις προσεγγίσεις των Dewey, Illeris, Freire, Κegan και ειδικότερα του Chris Argyris περί οργανωσιακής μάθησης. Αναδεικνύονται δυσλειτουργικές αντιλήψεις σε μια σειρά από θεματικά πεδία που αφορούν στην λειτουργία των οργανισμών και την οργανωσιακή αλλαγή και καινοτομία με έμφαση σε αποπροσανατολιστικά διλήμματα που μπορούν να δώσουν την ευκαρία για μετασχηματισμό στάσεων και συμπεριφορών των ατόμων και των οργανισμών καθιστώντας τους οργανισμούς μάθησης. Το άτομο και η ομάδα ως κύταρο αλλαγής και εξέλιξης ενός οργανισμού προσεγγίζεται ως φορέας αλλαγών προς ένα νέο αξιακό σύστημα που δίνει έμφαση στα αποτελέσματα. Η δυναμική ομάδων, η διαδικασία λήψης αποφάσεων, η μετασχηματιστική ηγεσία,η αποτελεσματική επικοινωνία και η δημιουργία δικτύων συνεργασίας, οι κοινότητες μάθησης, αποτελούν ορισμένα από τα αντικείμενα του μαθήματος.
Θεματικές Ενότητες:
- Τυπολογία μάθησης
- Οι τρεις διαστάσεις της μάθησης¨περιεχόμενο, υποκίνηση, περιβάλλον
- Μάθηση και αγορά εργασίας. Από τον φορντισμό στην 4η Βιομηχανική Επανάσταση
- Μετασχηματίζουσα μάθηση και οργανισμοί
-Κριτικός στοχασμός και αναπτυξη ανθρώπινου δυναμικού
- Κουλτούρα και οργανωσιακή αλλαγή
- Μετασχηματιστική ηγεσία
- Μετασχηματιστική λήψη απόφασης
- Συγκρούσεις και διαπραγματεύσεις στους Οργανισμούς
-Οργανωσιακή επικοινωνία και κοινωνικά δίκτυα
- Εκπαιδευτικές τεχνικές εφαρμογές μετασχηματισμού στους οργανισμούς.Coaching, Mentoring και Κοινότητες μάθησης.
- Επιχειρηματικότητα και καινοτομία στους οργανισμούς
Μαθησιακά αποτελέσματα. Οι φοιτητές/τριες θα αποκτήσουν:
- γνώσεις για τις διαδικασίες μάθησης, τις διαφορετικές τυπολογίες και διαστάσεις της μάθησης
- ερυνητικό υπόβαθρο για την εξέλιξη της θεωρίας της μετασχηματίζουσας μαθησης στο πλαίσιο της εκπαιδευσης ενηλίκων, ομάδων και οργανισμών
- γνώσεις, ικανότητες/δεξιότητες αλληλεπίδρασης, κριτικού στοχασμού και αλλαγής στάσεων και συμπεριφορών απέναντι σε δυσλειτουργικές καταστάσεις
- ικανότητες αποτελεσματικής επικοιωνίας και διαμόρφωσης δικτύων συνεργασίας στο πλαισιο των οργανισμών
- ικανότητες επίλυσης συγκρούσεων, συνεργασίας και διαπραγμάτευσης
- ικανότητες καλλιέργειας κουλτούρας οργανωσιακής αλλαγής, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας.
Βιβλιογραφία
- Κόκκος Α. (2017). Εκπαιδευση και χειραφέτηση. Μετασχηματισμός στερεοτυπικών αντιλήψεων στο σχολείο και την εκπαιδευση ενηλίκων. Εκδ.: Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Αθήνα
- Κόκκος Α. και συνεργάτες(2019). Διευρύνωντας τη θεωρία μετασχηματισμού: η συμβολή 10 σημαντικών στοχαστών. Εκδ.:Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων
- Mezirow και συνεργατες (2007). Η μετασχηματίζουσα μάθηση. Εκδ. Μεταίμιο
- Πουλόπουλος Χ., Τσιμπουκλή Α. 92017). Δυναμική ομάδων και αλλαγή στους οργανισμούς. Εκδ. Πολιτεία. Αθήνα
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα