Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σεμινάριο Πολιτισμικές διαστάσεις στα ΜΜΕ

(MEDIA400) -  Μυρτώ Ρήγου

Περιγραφή Μαθήματος

Το Σεμινάριο αυτό δεν εξετάζει μόνο το περιεχόμενο αλλά κυρίως το μέσο και το πολιτισμικό πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργεί. Θα μελετηθούν ο έντυπος λόγος, η φωτογραφία, ο προφορικός και ο γραπτός λόγος, τα κόμικς, οι διαφημίσεις, το ραδιόφωνο, η τηλεόραση, ο κινηματογράφος, το διαδίκτυο σε σχέση με τον καθορισμό της κοινωνικής οργάνωσης και τον διαφορετικό πολιτισμό τον οποίο παράγουν, πρωτίστως μέσω κληροδοτημένων στερεοτυπικών αντιλήψεων. Η μετάβαση από τον πολιτισμό της προφορικότητας στον πολιτισμό του βιβλίου και σήμερα στον πολιτισμό της ψηφιακότητας θέτει τους εξής προβληματισμούς: α. το ρόλο της μαζικής κουλτούρας στις κοινωνίες του ύστερου καπιταλισμού, β. την κυριαρχία μιας νέας αισθητικής αντίληψης στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, γ. τη σημασία που έχουν οι ιδιωματικές κουλτούρες ως εναλλακτικοί τρόποι, ενισχυτικοί της ατομικής ή συλλογικής (εθνοτικής/κοινωνικής) ταυτότητας, δ. το ζήτημα τέτοιων αλληλεπιδράσεων αναφορικά με την έννοια του έθνους, των "εξω-ομάδων"/ μειοψηφιών και της παράδοσης. Προς τούτο αναφέρονται θεωρίες που αφορούν στην πολιτιστική βιομηχανία, στην κοινωνία του θεάματος, στην πολυπολιτισμικότητα, στη θεωρία της εικόνας, στην αξία της γραφής και της ανάγνωσης σε σύγκριση με τον ολοένα διογκούμενο οπτικό πολιτισμό.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 15 Απριλίου 2019