Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Οργανωσιακή Επικοινωνία

(MEDIA359) -  Σαββατού Τσολακίδου

Περιγραφή Μαθήματος

Περιγραφή του μαθήματος

Οι κλασικές θεωρίες των οργανώσεων ξεκίνησαν αντιμετωπίζοντας την επικοινωνία ως έναν από τους πολλούς επιμέρους παράγοντες που συμβάλλουν στη λειτουργία μιας οργάνωσης. Σήμερα οι σύγχρονες θεωρίες των οργανώσεων αναγορεύουν την επικοινωνία και τη διαχείριση των πληροφοριών σε υπ’ αριθμόν ένα παράγοντα, απαραίτητο για την ίδια την ύπαρξη μιας οργάνωσης και τη διοίκησή της.

            Αντικείμενο του μαθήματος είναι, πρώτον, να παρουσιάσει τις κυριότερες θεωρητικές κατευθύνσεις που εξετάζουν το ρόλο των οργανώσεων αφενός στη συγκρότηση των κοινωνικών σχέσεων και των κοινωνικών δομών στις σύγχρονες κοινωνίες και αφετέρου, ως πλαίσιο συμμετοχής και δράσης διαφόρων συμμετεχόντων (π.χ., διοίκηση, εργαζόμενοι, προμηθευτές, πελάτες, κλπ.). Δεύτερον, να επισημάνει τις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στο κοινωνικό περιβάλλον και στις οργανώσεις. Ιδιαίτερο βάρος δίδεται στη σημασία της επικοινωνίας και των επικοινωνιακών πρακτικών για τη λειτουργία των διαφόρων οργανώσεων, καθώς και στις επιδράσεις που ασκεί η κουλτούρα στην άρθρωση, τόσο των δομών των οργανώσεων, όσο και των διαπροσωπικών σχέσεων στα πλαίσια των οργανισμών. Τρίτον, να καταδείξει την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών των πληροφοριών οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά στον επαναπροσδιορισμό των εργασιακών σχέσεων, των στόχων και των μορφών των οργανώσεων στην επικοινωνία τους με το επιχειρησιακό περιβάλλον. Επίσης θα συζητηθεί η ευρύτατη χρήση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον προσδιορισμό νέων επικοινωνιακών προτεραιοτήτων και στρατηγικών των επιχειρήσεων.

Θεματικές ενότητες

  • Κλασικές θεωρίες της οργάνωσης
  • Σύγχρονες θεωρίες της οργάνωσης
  • Διοίκηση συμμετεχόντων
  • Εταιρική ταυτότητα
  • Στρατηγικές επικοινωνίας και προγραμματισμός
  • Οργάνωση της επικοινωνίας στις επιχειρήσεις
  • Διαχείριση κρίσεων και επικοινωνία στις οργανώσεις
  • Επιχειρήσεις στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

 

Στόχοι του μαθήματος

Με το πέρας του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

  1. Θα είναι σε θέση να διακρίνουν την εξέλιξη των θεωριών της οργάνωσης όσον αφορά δημόσιους οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις.
  2. Κατανοούν τις βασικές συνισταμένες που συγκροτούν τις οργανώσεις καθώς και τη σημασία των σκοπών και στόχων τους.
  3. Αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τις τρέχουσες αντιλήψεις για την οργανωσιακή επικοινωνία και τις εφαρμογές της.
  4. Διευρύνουν τον προβληματισμό τους σχετικά με μελέτη επίκαιρων προβλημάτων που απασχολούν τη δομή των οργανώσεων και τις δυνατότητες επικοινωνίας σε διαδραστικό επίπεδο. 
  5. Συνθέσουν πληροφορίες και γνώσεις ώστε να είναι σε θέση να καταλαβαίνουν τις δυνατότητες εφαρμογής του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις οργανώσεις.

Συγγράμματα

  1. Παναγιωτοπούλου Ρ., Η επικοινωνία στις οργανώσεις, Κριτική, 1997
  2. Κοτζαϊβάζογλου Ι., Πασχαλούδης Π. : Οργανωσιακή επικοινωνία : Η επικοινωνία για επιχειρήσεις και οργανισμούς. Εκδόσεις Πατάκη, 2002
  3. Bonnye E.Stuart, Marilyn S. Sarow , Laurence Stuart: Αποτελεσματική επικοινωνία στις σύγχρονες επιχειρήσεις, Εκδόσεις Κριτική (2008)
  4. Robbins S. P., Judge T. A., Οργανωσιακή συμπεριφορά. Βασικές έννοιες και σύγχρονες προσεγγίσεις, Κριτική 2001, β έκδοση 2018.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018