Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σεμινάριο: Θέματα κοινωνικής επικοινωνίας

(MEDIA209) -  Ρόη Παναγιωτοπούλου

Περιγραφή Μαθήματος

Θέματα κοινωνικής επικοινωνίας

            Ο σχεδιασμός της επικοινωνίας, τόσο στο διαπροσωπικό, όσο και στο μαζικό επίπεδο, έχει αποτελέσει μια τυποποιημένη όψη της σύγχρονης ζωής. Με ποιο τρόπο διαδίδονται οι ιδέες μέσω των ΜΜΕ και άλλων επικοινωνιακών διαύλων; Πώς τα μέλη του κοινού προσλαμβάνουν ένα κοινωνικό μήνυμα; Πώς μπορούν να προσδιορισθούν οι αμφίδρομες επιδράσεις που δημιουργούνται ανάμεσα στο κοινό και στις μεθόδους επικοινωνιακής εκστρατείας που επιλέγονται; Η μελέτη των ερωτημάτων αυτών μπορεί να αποτελέσει σημαντικό βοήθημα για τη χάραξη στρατηγικών στις δημόσιες εκστρατείες κοινωνικού περιεχομένου, όπως π.χ. για το κάπνισμα, τα ναρκωτικά, το AIDS, τους “μαραθώνιους αγάπης” που υποστηρίζουν διάφορους κοινωνικούς σκοπούς αλληλεγγύης, το κτηματολόγιο, το πρόγραμμα συνένωσης κοινοτήτων “Καποδίστριας” κλπ.

            Στο μάθημα θα μελετηθούν οι εφαρμογές της θεωρίας της επικοινωνίας και θα παρουσιαστούν ορισμένα επικοινωνιακά εργαλεία χρησιμοποιώντας παραδείγματα πραγματικών επικοινωνιακών δραστηριοτήτων. Το σεμινάριο θα έχει περισσότερο εφαρμοσμένο χαρακτήρα επειδή θα εστιάζεται στην ανάλυση συγκεκριμένων παραδειγμάτων από την επικοινωνιακή πρακτική.

 

ΕνδεικτικήΒιβλιογραφία

 

Hansen A., Cottle S., Negrine R. and Newbold Ch., Mass Communication Research Methods, Macmillan Publishing, Λονδίνο1998.

Η “κατασκευή” της πραγματικότητας και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, επιμ. Ρ. Παναγιωτοπούλου, Π. Ρηγοπούλου, Μ. Ρήγου, Σ. Νοτάρης, εκδόσεις Αλεξάνδρεια, Αθήνα 1998.       

Windhal S., Signitzer B., και Olson J.T., Εφαρμόζοντας τη θεωρία της επικοινωνίας, εκδόσεις Καστανιώτης, Αθήνα 1999.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013