Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εξουσία και προπαγάνδα

(MEDIA185) -  Γιώργος Πλειός

Περιγραφή Μαθήματος

  Αν και η προπαγάνδα αντιμετωπίζεται στις μέρες μας από ορισμένες ακαδημαϊκές θεωρήσεις υποτιμητικά ή και αρνητικά, εντούτοις συνιστά μια στρατηγική παράμετρο, τόσο στην πολιτική επικοινωνία, όσο και στη διαφήμιση ή σε άλλες χρήσεις των ΜΜΕ. Η εν λόγω παράμετρος της επικοινωνίας αναδεικνύεται σε σημαντική, ιδιαίτερα σε περιόδους ανταγωνισμών, αστάθειας, διακινδύνευσης, συγκρούσεων κ.λπ., όπου το ζητούμενο είναι η αλλαγή των στάσεων και αντιλήψεων των ακροατηρίων, καθώς και η αντίστοιχη προσαρμογή της συμπεριφοράς τους. 

Το μάθημα αποσκοπεί να κατανοήσουν οι φοιτητές/τριες την έννοια, τις χρήσεις κατά την ιστορική διαδρομή, το χαρακτήρα, τις μορφές και τις λειτουργίες της προπαγάνδας και γενικότερα του προπαγανδιστικού λόγου. Η ανάλυση αυτών των ζητημάτων εξειδικεύεται σε σχέση με το σύγχρονο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, και πιο συγκεκριμένα σε σχέση με τα σύγχρονα ΜΜΕ. Τα σύγχρονα ΜΜΕ αναλύονται όχι μόνο ως αγωγοί προπαγανδιστικών πρακτικών, αλλά και ως παράγοντες που συμβάλλουν στη ριζική αναμόρφωση της προπαγάνδας, και στην ανάδυση αυτού που αποκαλείται «νέα προπαγάνδα».

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 


  • Η έννοια προπαγάνδα και άλλες συναφείς έννοιες της επικοινωνίς 
  • Η ιστορική εξέλιξη της προπαγάνδας: Από την αρχαιότητα στην ύστερη νεωτερικότητα 
  • Προπαγάνδα και προπαγανδιστικός λόγος 
  • Είδη και μορφές προπαγάνδας 
  • Η παλαιά προπαγάνδα 
  • Η νέα προπαγάνδα 
  • Η προπαγάνδα και τα επιμέρους μέσα επικοινωνίας 
  • Οι πολιτισμικές παράμετροι της προπαγάνδας 

Για περισσότερα:  

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 23 Μαΐου 2011