Παρουσίαση/Προβολή
Θεωρία της Μαζικής Επικοινωνίας
(MEDIA154) - Γιώργος Πλειός
Περιγραφή Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να παρουσιάσει με συνοπτική μορφή το μεγαλύτερο μέρος των θεωρητικών προσεγγίσεων που έχουν αναπτυχθεί με σκοπό να σκιαγραφήσουν ή να επεξηγήσουν το φαινόμενο της διαδικασίας των μαζικών επικοινωνιών. Παράλληλα το μάθημα επιδιώκει να παρουσιάσει τα κύρια θεωρητικά μοντέλα σχετικά με τα Μέσα Επικοινωνίας, τα οποία έχουν εκπονηθεί τις τελευταίες δεκαετίες. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές να δουν τις συχνά διαφορετικές και συγκρουόμενες θεωρήσεις που αναφέρονται στη μαζική επικοινωνία μέσα σε ένα συνεκτικό πλαίσιο.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009
-
Συμπληρωματικά Στοιχεία:
Τα βιβλία που προτείνονται για το μάθημα είναι τα:
Α. Ντ. ΜακΚουέϊλ, Η Θεωρία της Μαζικής Επικοινωνίας για τον 21ο αιώνα, Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη, 2003.
Β. Ντ. ΜακΚουέϊλ και Σ. Βίνταλ Σύγχρονα Μοντέλα Επικοινωνίας για τη μελέτη των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη, 2001.ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Κάραν, Τζ. Μέσα Επικοινωνίας και Εξουσία, Αθήνα: Καστανιώτης, 2005.
- Βίνταλ, Σ. Σίγνιτζερ & Τ. Όλσον Εφαρμοσμένη Επικοινωνία, μια εισαγωγή στον επικοινωνιακό σχεδιασμό, Αθήνα: Καστανιώτης, 1999.
- G. Maletzke Θεωρίες της μαζικής επικοινωνίας, Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση, 1991.
- Ν. Γκάρναμ, Χειραφέτηση και Νεωτερικότητα, Ο ρόλος των μέσων μαζικής επικοινωνίας. Αθήνα: Καστανιώτης, 2003.