Παρουσίαση/Προβολή
Μεθοδολογία Έρευνας ΙΙ
(016 014) - Γεωργία Κουρλαμπά
Περιγραφή Μαθήματος
ΠΜΣ "Γενική και Εξειδικευμένη Παιδιατρική: Κλινική Πράξη και Έρευνα"
Ο σωστός σχεδιασμός της έρευνας, η συγγραφή ενός πρωτοκόλλου, η σωστή υλοποίηση της έρευνας καθώς και η σωστή παρουσίαση και δημοσίευση των αποτελεσμάτων της αποτελεί πλέον μία αναγκαιότητα για τους επιστήμονες του χώρου της υγείας. Επιπλέον, δεδομένου του μεγάλου όγκου ερευνητικών μελετών που πραγματοποιούνται και δημοσιεύονται, είναι απαραίτητο οι επαγγελματίες υγείας να είναι σε θέση να αξιολογούν την ποιότητα των διαθέσιμων μελετών ώστε να μπορούν να διακρίνουν τις μελέτες των οποίων τα ευρήματα μπορούν να εμπιστευθούν και να υιοθετήσουν στην καθημερινή κλινική πρακτική τους. Επίσης, είναι σημαντικό για τους επαγγελματίες υγείας να μπορούν να συνθέσουν τη διαθέσιμη βιβλιογραφία πραγματοποιώντας συστηματική ανασκόπηση/μετά-ανάλυση αλλά και να διαβάζουν και να κατανοούν συστηματικές ανασκοπήσεις/μετά-αναλύσεις.
Στα πλαίσια αυτά, πρωταρχικός σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή με το σχεδιασμό, την υλοποίηση, την συγγραφή και παρουσίαση των αποτελεσμάτων επιδημιολογικών μελετών, κλινικών μελετών καθώς και ανασκοπικών εργασιών/ μετά-αναλύσεων.
Δευτερεύον σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθεί ο φοιτητής με τον τρόπο αξιολόγησης της ποιότητας όλων των ειδών μελετών.
Οι σκοποί του μαθήματος επιτυγχάνονται μέσα από σειρά διαλέξεων αλλά και εργαστηριακών μαθημάτων στα οποία συζητούνται και παρουσιάζονται δημοσιευμένα άρθρα, σχεδιάζονται ερωτηματολόγια, πραγματοποιούνται αναζητήσεις σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων με επιλεγμένες λέξεις κλειδιά και συζητείται ο σχεδιασμός ερευνητικών πρωτοκόλλων για επιλεγμένα θέματα.
Οι φοιτητές ολοκληρώνοντας τον δεύτερο κύκλο μαθημάτων της Μεθοδολογίας Έρευνας (Μεθοδολογία Έρευνας ΙΙ) θα είναι σε θέση να ελέγξουν την αξιοπιστία και εγκυρότητα των ερωτηματολογίων, να υπολογίσουν το απαιτούμενο μέγεθος δείγματος για την έρευνα τους και να επιλέξουν τον κατάλληλο τρόπο επιλογής του δείγματος τους, να γράψουν πρωτόκολλο αλλά και να γράψουν ένα ερευνητικό άρθρο το οποίο θα μπορούν να υποβάλλουν προς δημοσίευση, να πραγματοποιήσουν συστηματικές ή μη ανασκοπήσεις, να διαβάζουν, να κατανοούν και αξιολογούν κάθε τύπο ποσοτικής έρευνας.
.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα