Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας (2019)

(MED1453) -  Άρτεμις Τσίτσικα, Μαρία Τσολιά, Λωρέττα Θωμαΐδου, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου

Περιγραφή Μαθήματος

H ύλη του ΠΜΣ «Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας» περιλαμβάνει βασικούς αναπτυξιακούς στόχους από τα πρώτα χρόνια έως και την ενηλικίωση, καθώς και την αναμενόμενη συμπεριφορά, τις παραλλαγές και παρεκτροπές αυτής. Οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με οντότητες που συχνά παραμελούνται και διαφεύγουν της διάγνωσης λόγω της πολυμορφίας και ατυπίας τους, αλλά και της ελλειμματικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης των ειδικών. Θα συζητηθεί ο ρόλος του περιβάλλοντος (οικογένεια, παιδικός σταθμός, σχολείο,  συνομήλικοι) στην ενίσχυση της προσωπικότητας παιδιού και εφήβου, στην εκδήλωση συμπτωμάτων και στην αντιμετώπιση δυσκολιών.

Στόχος είναι η κατανόηση του τρόπου αντιμετώπισης μικρών παιδιών και  εφήβων, αλλά και γενικότερα των ασθενών ως ένα ψυχοσωματικό σύνολο.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ θα μπορούν:

    • Να έχουν θεωρητικές γνώσεις γύρω από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και τις ιδιαιτερότητες της παιδικής και εφηβικής ηλικίας.
    • Να έχουν εξειδίκευση στην προσαρμογή της ηλικιακής ομάδας παιδιών και εφήβων στο σχολικό πλαίσιο.
    • Να προσεγγίζουν επιστημονικά και ολιστικά το παιδί και τον/την έφηβο/η και να προσφέρουν ουσιαστική στήριξη στις περιόδους αυτές της ζωής.
    • Να πλαισιώνουν, οργανώνουν και να συντονίζουν υπηρεσίες αναπτυξιακής και εφηβικής υγείας.
    • Να αξιολογούν το επίπεδο και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τα παιδιά και τους εφήβους στο πλαίσιο ομάδων-δομών.
    • Να κατέχουν αποτελεσματικές δεξιότητες επικοινωνίας με το παιδί, τον/την έφηβο/η, όσο και με το οικογενειακό περιβάλλον, προκειμένου να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση των θεμάτων σε πνεύμα κατανόησης και συνεργασίας.
    • Να αντιμετωπίζουν επιτυχώς τις ιδιαίτερες επαγγελματικές δυσκολίες, τις απογοητεύσεις και το ψυχικό φορτίο που συνεπάγεται το λειτούργημά τους.
    • Να αναζητούν διαρκώς νέους τρόπους βελτίωσης των υπηρεσιών που προσφέρουν σε επιστημονικό επίπεδο.
    • Να συμβάλλουν στην ενημέρωση και στήριξη των συγκεκριμένων ηλικιακών ομάδων και της οικογένειας με στόχο την πρόληψη νοσογόνων καταστάσεων.
    • Να αυτενεργούν και να επιδεικνύουν πρωτοτυπία στην επίλυση επιστημονικών προβλημάτων.
    • Να συνεργάζονται σε διεπιστημονικές ομάδες και να ανταλλάσσουν απόψεις και ιδέες για την παραγωγή νέας γνώσης.
    • Να σχεδιάζουν προγράμματα παρέμβασης λαμβάνοντας υπόψη τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των ηλικιακών ομάδων.
    • Να δρουν αυτόνομα σε επαγγελματικό επίπεδο.
    • Να διαθέτουν γνώσεις και ικανότητες στην επιστημονική έρευνα που επιτρέπουν τόσο την παραγωγή επιστημονικού έργου, όσο και την κριτική αποτίμηση της ποιότητας του και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του.
    • Να μελετούν το ελληνικό πλαίσιο και να αναλύουν τα ζητήματα που τίθενται κατανοώντας τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής κοινωνίας και τους παράγοντες που τις αναδεικνύουν.
    • Να επιχειρηματολογούν με σαφήνεια και με ακρίβεια στον γραπτό και προφορικό λόγο και να συγγράφουν εργασίες με ακαδημαϊκή δομή και περιεχόμενο.
    • Να συμμετέχουν ενεργά στην έρευνα στον αναπτυσσόμενο κλάδο της αναπτυξιακής και εφηβικής υγείας, καθώς επίσης και της σχολικής ψυχολογίας.
    • Να αναπτύσσουν δεξιότητες εφαρμογής θεωριών και μεθόδων έρευνας, ώστε να διεξάγουν και να αναπτύσσουν τη δική τους έρευνα.