Παρουσίαση/Προβολή
Ποιοτική Mεθοδολογία Έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
(MATH247) - Δέσποινα Πόταρη και Χαράλαμπος Σακονίδης
Περιγραφή Μαθήματος
Ποιοτική Mεθοδολογία Έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Διδάσκοντες: Δέσποινα Πόταρη ΕΚΠΑ, Χαράλαμπος Σακονίδης ΔΠΘ
- Οριοθέτηση της Διδακτικής των Μαθηματικών ως ερευνητικού πεδίου
- Βασικά θέματα μεθοδολογίας και θεωρητικού πλαισίου
- Η έρευνα στο χώρο της Διδακτικής των Μαθηματικών: κυρίαρχοι προσανατολισμοί
- Κριτήρια ποιότητας έρευνας
Διάρκεια: 3 τετράωρα
Εργασία φοιτητών: Μελέτη άρθρων: Αναγνώριση στοιχείων θεωρητικού πλαισίου και μεθοδολογίας, Αξιολόγηση με βάση κριτήρια ποιότητας.
- Μέθοδοι και εργαλεία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
- Βασικές μέθοδοι ποιοτικής έρευνας (μελέτη περίπωσης, έρευνα σχεδιασμού, έρευνα-δράση και εθνογραφική)
- Σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις (ανάλυση λόγου, αφηγηματική μέθοδος, βιογραφική μέθοδος)
- Εργαλεία παραγωγής δεδομένων (συνέντευξη, παρατήρηση)
Διάρκεια: 4 τετράωρα
Εργασία φοιτητών: Σχεδιασμός εμπειρικής έρευνας (σύνδεση θεωρητικού πλαισιου, ερευνητικών ερωτημάτων, μεθόδου και ερευνητικών εργαλείων). Ανάπτυξη ερευνητικών εργαλείων και αξιοποίησής τους στην πράξη. Αξιολόγηση της καταλληλότας της μεθοδολογίας.
- Επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων
- Ανάλυση περιεχομένου
- Θεμελιωμένη Θεωρία
- Ανάλυση λόγου
Εργασία φοιτητών: Ανάλυση πραγματικών δεδομένων με την αξιοποίηση των παραπάνω προσεγγίσεων.
Διάρκεια: 4 τετράωρα
- Συγγραφή και επιμέλεια επιστημονικών κειμένων
Εργασία φοιτητών: Συγγραφή της τελικής εργασίας
Διάρκεια: 2 τετράωρα
Τα μαθήματα θα εστιάσουν στις παρακάτω ερευνητικές περιοχές: Μελέτη της εννοιολογικής ανάπτυξης και αλλαγής στα μαθηματικά, Μελέτη στάσεων και αντιλήψεων, Κοινωνικά πλαίσια και πολιτισμικά εργαλεία στη μάθηση των μαθηματικών (άτυπη μαθηματική γνώση), Κοινωνιολογικοί παράγοντες στη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
(π.χ σχέσεις εξουσίας ), Μελέτη της σχολικής τάξης των μαθηματικών, Εκπαίδευση εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση
Ατομικός φάκελος εργασίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος: 25%
Μια τελική, ομαδική εργασία: 35%
Τελική εξέταση: 40%
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2009
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα