Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Νέοι Οδηγοί Βίντεο Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

DGB42 Κατάκτηση Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας - Διγλωσσία

(65DGB42) -  Κατερίνα Κανελλά

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι η παρουσίαση και κατανόηση των θεωριών κατάκτησης της Δεύτερης και της Ξένης γλώσσας καθώς και του φαινομένου της Διγλωσσίας σε συνδυασμό με τη διαδικασία μάθησης. Οι θεωρίες κατάκτησης Δεύτερης/ Ξένης γλώσσας και το φαινόμενο της Διγλωσσίας συσχετίζονται κυρίως με κοινωνιογλωσσικές παραμέτρους και διδακτικές πρακτικές. Το σεμινάριο στοχεύει στο να αναπτύξουν οι φοιτήτριες/ φοιτητές γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με τον σχεδιασμό του γλωσσικού μαθήματος για μαθητές της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας ή / και για δίγλωσσους μαθητές. Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές γνωρίζοντας τις θεωρίες κατάκτησης Δεύτερης/ Ξένης γλώσσας θα έχουν την ευκαιρία να σχεδιάσουν προτάσεις διδασκαλίας για το γλωσσικό μάθημα, ώστε να συσχετίσουν τη θεωρία με τη διδακτική πράξη.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
• αναγνωρίζουν και να περιγράφουν τις βασικές θεωρίες κατάκτησης Δεύτερης και Ξένης γλώσσας.
• εξηγούν το φαινόμενο της Διγλωσσίας και τις μορφές του, καθώς και τη σχέση του με τη διαδικασία μάθησης.
• αναλύουν κοινωνιογλωσσικούς και πολιτισμικούς παράγοντες που επηρεάζουν την εκμάθηση Δεύτερης/Ξένης γλώσσας.
• συσχετίζουν θεωρητικές προσεγγίσεις με διδακτικές πρακτικές στο πλαίσιο της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας.
• σχεδιάζουν γλωσσικά μαθήματα για μαθητές της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας και/ή για δίγλωσσους μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη την ετερογένεια της τάξης.

Ziel dieses Seminars ist die Darstellung und das Verständnis der Theorien zum Zweit- und Fremdspracherwerb sowie des Phänomens der Bilingualität in Verbindung mit dem Lernprozess.
Die Theorien des Zweit- und Fremdspracherwerbs und das Phänomen der Bilingualität stehen dabei insbesondere im Zusammenhang mit soziolinguistischen Parametern und didaktischen Praktiken.
Das Seminar zielt darauf ab, dass die Studierenden Kenntnisse und Kompetenzen im Hinblick auf die Gestaltung des Sprachunterrichts für Lernende des Deutschen als Fremdsprache und/oder für bilinguale Lernende entwickeln. Durch die Auseinandersetzung mit den Theorien des Zweit- und Fremdspracherwerbs erhalten die Studierenden die Möglichkeit, Unterrichtsvorschläge für den Sprachunterricht zu entwerfen und somit Theorie und Praxis miteinander zu verknüpfen.

Nach Abschluss der Lehrveranstaltung sind die Studierenden in der Lage,

  • die grundlegenden Theorien des Zweit- und Fremdspracherwerbs zu erkennen und zu beschreiben,
  • das Phänomen der Bilingualität sowie seine Erscheinungsformen und seinen Bezug zum Lernprozess zu erläutern,
  • soziolinguistische und kulturelle Faktoren zu analysieren, die den Zweit- und Fremdspracherwerb beeinflussen,
  • theoretische Ansätze mit didaktischen Praktiken im Kontext von Deutsch als Fremdsprache in Beziehung zu setzen,
  • Sprachunterricht für Lernende des Deutschen als Fremdsprache und/oder für bilinguale Lernende zu planen, wobei die Heterogenität der Lerngruppe berücksichtigt wird.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025