Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Νέοι Οδηγοί Βίντεο Προβολή

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

DGD60 Ανάπτυξη γραμματικής ικανότητας στη Διδασκαλία της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας

(65DGD60) -  Κατερίνα Κανελλά

Περιγραφή Μαθήματος

Στο σεμινάριο πραγματευόμαστε τη θέση της Γραμματικής στη διδασκαλία της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας, με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη μιας διδακτικής/εκπαιδευτικής Γραμματικής.

Τα βασικά θέματα με τα οποία ασχολούμαστε μεταξύ άλλων είναι τα εξής: α) η θέση της Γραμματικής στις μεθόδους Διδασκαλίας με έμφαση στην επικοινωνιακή μέθοδο, β) η προοδευτική διδασκαλία της Γραμματικής, γ) ο τρόπος παρουσίασης γραμματικών φαινομένων (βάσει γραμματικών μοντέλων), δ) ο τρόπος διδασκαλίας γραμματικών φαινομένων (βάσει γνωστικών διεργασιών) και ε) η εφαρμογή της Γραμματικής (εξάσκηση).

 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες και φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση

  • να κατανοούν τη θέση της γραμματικής στη διδασκαλία της Γερμανικής ως Ξένης Γλώσσας και τη σημασία της στην ανάπτυξη της επικοινωνιακής ικανότητας,
  • να παρουσιάζουν γραμματικά φαινόμενα βάσει γραμματικών μοντέλων,
  • να σχεδιάζουν και να υλοποιούν την προοδευτική διδασκαλία γραμματικών φαινομένων, προσαρμόζοντάς την στις ανάγκες και το επίπεδο των μαθητευόμενων και

να δημιουργούν και να προσαρμόζουν γραμματικές ασκήσεις και δραστηριότητες στο ξενόγλωσσο μάθημα σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο των μαθητευόμενων.

 

Im Seminar wird die Rolle der Grammatik im Unterricht Deutsch als Fremdsprache thematisiert, mit besonderem Schwerpunkt auf der Entwicklung einer didaktischen/unterrichtspraktischen Grammatik.

Die zentralen Themen, mit denen wir uns u. a. befassen, sind:
a) die Rolle der Grammatik in den Unterrichtsmethoden mit Schwerpunkt auf der kommunikativen Methode,
b) die progressive Vermittlung der Grammatik,
c) die Präsentation grammatischer Phänomene (auf der Grundlage grammatischer Modelle),
d) die Vermittlung grammatischer Phänomene (auf der Grundlage kognitiver Prozesse) sowie
e) die Anwendung der Grammatik (Übung und Festigung).

 

Nach erfolgreichem Abschluss der Lehrveranstaltung sind die Studierenden in der Lage,

  • die Rolle der Grammatik im Unterricht Deutsch als Fremdsprache sowie ihre Bedeutung für die Entwicklung der kommunikativen Kompetenz zu verstehen,

  • grammatische Phänomene anhand von Grammatikmodellen zu präsentieren,

  • die progressive Vermittlung grammatischer Phänomene zu planen und umzusetzen und diese an die Bedürfnisse und das Niveau der Lernenden anzupassen,

  • grammatische Übungen und Aktivitäten zu entwickeln und zu adaptieren, sodass sie den Bedürfnissen und dem Sprachniveau der Lernenden entsprechen.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025