Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

DGD 62 Ausspracheschulung (Ανάπτυξη Φωνολογικής Ικανότητας)

(GS298) -  Ευδοκία Μπαλάση

Περιγραφή Μαθήματος

Μαθησιακοί Στόχοι

Οι φοιτήτριες / φοιτητές ασχολούνται επιστημονικά -στο πλαίσιο του μαθήματος- με την εκμάθηση της προφοράς στο μάθημα της γερμανικής ως ξένης γλώσσας χρησιμοποιώντας τις γνώσεις της Φωνητικής και της Φωνολογίας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/φοιτητές είναι σε θέση:

  • να γνωρίζουν τα σημαντικότερα αποτελέσματα των ερευνών που αφορούν στην εκμάθηση του φωνητικού και φωνολογικού επιπέδου της ξένης γλώσσας,
  • να γνωρίζουν τους τρόπους διερεύνησης των λαθών προφοράς ομιλητών μιας ξένης γλώσσας,
  • να γνωρίζουν τα λάθη προφοράς (στο φωνητικό και φωνολογικό επίπεδο) που ενδεχομένως μπορούν να εμφανιστούν σε Έλληνες ομιλητές της γερμανικής γλώσσας,
  • να γνωρίζουν την τυπολογία των ασκήσεων που χρησιμοποιείται κατά τη διδασκαλία της προφοράς στο μάθημα της ξένης γλώσσας,
  • να δημιουργήσουν δικές τους ασκήσεις προφοράς λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία, το επίπεδο γλωσσομάθειας (σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες) και τη μητρική γλώσσα των ομιλητών,
  • να αξιολογούν τις ασκήσεις προφοράς που εμφανίζονται στα διδακτικά βιβλία για τη Γερμανική ως ξένη γλώσσα.

Γνώσεις

Οι φοιτήτριες/φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος αποκτούν εξειδικευμένες γνώσεις

  • στην Επιστήμη της Φωνητική
  • στην Επιστήμη της Φωνολογίας
  • στη Φωνητική της Γερμανικής
  • στη Φωνητική της Ελληνικής
  • στη Επιστήμη της Διδακτικής
  • στη Διδασκαλία της Προφοράς
  • στη Διδασκαλία της Προφοράς της Γερμανικής

Δεξιότητες

Οι φοιτήτριες/φοιτητές στο πλαίσιο του μαθήματος αποκτούν τη δεξιότητα

  • να διακρίνουν τα δικά τους λάθη προφοράς στη Γερμανική (εάν υπάρχουν) και τα λάθη προφοράς των (μελλοντικών ίσως) μαθητών τους και να τα αιτιολογήσουν,
  • να χρησιμοποιήσουν τη κατάλληλη μέθοδο για τη βελτίωση της προφοράς στο μάθημα της ξένης γλώσσας,
  • να επιλέγουν κατάλληλες ασκήσεις προφοράς για τη διόρθωση της προφοράς των μελλοντικών τους μαθητών,
  • να απορρίψουν μη κατάλληλες ασκήσεις προφοράς που υπάρχουν στα διδακτικά βιβλία,
  • να δημιουργήσουν δικές τους ασκήσεις προφοράς, καλύτερες από τις ασκήσεις προφοράς που ήδη υπάρχουν στα διδακτικά βιβλία,
  • να διαμορφώσουν μια διδακτική ενότητα διδασκαλίας της προφοράς η οποία θα είναι τόσο για τον καθηγητή όσο και για τον μαθητή χαρούμενη, εύκολη απλή και αποτελεσματική.

Ικανότητες

Το μάθημα βελτιώνει την κριτική σκέψη, την επιστημονική δημιουργικότητα και την απόκτηση "χαρακτηριστικών των θετικών διαπροσωπικών σχέσεων καθηγητή-μαθητή όπως είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αμοιβαία εμπιστοσύνη, το αμοιβαίο ενδιαφέρον, η ενσυναίσθηση, η έμφαση στις θετικές ενέργειες παρά στα λάθη, η αποδοχή των αδυναμιών και η υποστήριξη για την απαλοιφή τους, η συνεργασία, η ανταλλαγή ιδεών και η αμοιβαία έκφραση συναισθημάτων". (Dinkmeyer & Mc Kay, 1980) (πηγή: http://impschool.gr/deltio-site/?p=356)

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014