Παρουσίαση/Προβολή
ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Υ)
(GEOL213) - Αναστασία Φιλιππουπολίτη - Γεωργία Φερμέλη
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί εισαγωγή στη μουσειακή εκπαίδευση, στη θεωρητική και στην εφαρμοσμένη διάστασή της. Στο πλαίσιο του μαθήματος:
- Αναλύεται ο εκπαιδευτικός ρόλος του μουσείου σε σχέση με άλλες κεντρικές λειτουργίες του και τεκμηριώνεται η ανάγκη ανάπτυξης συγκροτημένης μουσειακής εκπαιδευτικής πολιτικής.
- Παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά της μάθησης στο μουσείο και αναλύεται ο εκθεσιακός χώρος και οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης.
- Εξετάζεται η παιδαγωγική σημασία των μουσειακών αντικειμένων/συλλογών και η διδακτική σημασία της έκθεσης.
- Επισκοπούνται παραδείγματα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και προγραμμάτων.
- Αναλύονται τυπολογίες εκπαιδευτικών προγραμμάτων μουσείων των θεωρητικών και των θετικών επιστημών (μουσεία επιστημών, αρχαιολογικά μουσεία, μουσεία τέχνης, κ.λπ.) και αναδεικνύονται οι ιδιαιτερότητες του κάθε τύπου.
- Αναδεικνύεται η σχέση του μουσείου με το σχολείο για την υποστήριξη της τυπικής εκπαίδευσης.
- Παρουσιάζονται προγράμματα που εφαρμόζονται από τα μουσεία σε διαφορετικές και ιδιαίτερες ομάδες κοινού.
- Παρουσιάζεται εκπαιδευτικό υλικό (φύλλα εργασίας, έντυπα, οδηγοί, φάκελοι, μουσειοσκευές, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό κ.λπ.) και οι αρχές στις οποίες βασίζεται ο σχεδιασμός του.
- Τεκμηριώνεται η σημασία της αξιολόγησης στα εκπαιδευτικά προγράμματα του μουσείου.
ΣΤΟΧΟΙ:
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να:
- Διαπιστώσουν τη δυναμική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ του μουσείου και του κοινού του με βάση σύγχρονες θεωρίες περί επικοινωνίας και μάθησης,
- Ενημερωθούν για τα χαρακτηριστικά της μουσειακής εκπαίδευσης σε θεωρητικό επίπεδο και στην πράξη,
- Εκτιμήσουν τη σημασία του μουσείου ως ενός ιδιαίτερου περιβάλλοντος μη-τυπικής εκπαίδευσης,
- Γνωρίσουν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τα προγράμματα που εφαρμόζονται στο μουσειακό χώρο.
- Εξοικειωθούν με τους τύπους των μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και τις βασικές αρχές σχεδιασμού και αξιολόγησής τους,
- Διαπιστώσουν ότι ο εκπαιδευτικός ρόλος του μουσείου χαρακτηρίζεται από πολλαπλές αναφορές, επιρροές και διασυνδέσεις.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα:
- Αναγνωρίζουν την ανάγκη ανάπτυξης στρατηγικών για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού ρόλου του μουσείου.
- Εκτιμούν τη παιδαγωγική σημασία και αξία των μουσειακών αντικειμένων.
- Ερμηνεύουν τον υλικό πολιτισμό του μουσείου.
- Αναγνωρίζουν την παιδαγωγική σημασία των εκθέσεων.
- Αναλύουν τη δομή των ερμηνευτικών μέσων των εκθέσεων.
- Γνωρίζουν τις θεωρίες μάθησης και τις σύγχρονες διδακτικές στρατηγικές που εφαρμόζονται στο μουσειακό χώρο.
- Γνωρίζουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις και μεθόδους που εφαρμόζονται για την ερμηνεία των μουσειακών αντικειμένων και το μετασχηματισμό της πληροφορίας σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
- Σχεδιάζουν εκπαιδευτικό υλικό για διαφορετικά μουσειακά περιβάλλοντα.
- Σχεδιάζουν και θα αξιολογούν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για διαφορετικές ομάδες επισκεπτών.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα