Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διορθωτική Φωνητική με χρήση Νέων Τεχνολογιών

(FRL359) -  Μαρία Πατέλη

Περιγραφή Μαθήματος

 

  • 6410149 - ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΗ ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΜΕ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

  • ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

Φιλοσοφική

ΤΜΗΜΑ

Γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

6410149

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

E’, Ζ’

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διορθωτική φωνητική με αξιοποίηση νέων τεχνολογιών

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

 

3

5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μάθημα Υποχρεωτικής Επιλογής (ΜΥΕ)

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

(10111) ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ:ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Γαλλική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS 

Ναι

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

https://eclass.uoa.gr/courses/FRL359/

 

  • ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι φοιτητές αναμένεται να έχουν μάθει να αναγνωρίζουν, να διακρίνουν και να αναπαράγουν  τους ήχους, τον ρυθμό και τον επιτονισμό της γαλλικής γλώσσας μέσα από ασκήσεις πρόσληψης επανάληψης και παραγωγής βασισμένες σε γνωστές μεθόδους διόρθωσης λαθών προφοράς. Επίσης, μέσα από κατάλληλες ασκήσεις, έχουν εξασκηθεί στην αναγνώριση των ήχων και της ορθογραφικής τους απεικόνισης.  

Γενικές Ικανότητες

  • Ορθή πρόσληψη, αναπαραγωγή και παραγωγή ήχων, τονισμού και επιτονισμού της γαλλικής γλώσσας.
  • Συμμετοχή σε διάδραση.
  • Αυτόνομη και συλλογική εργασία.

 

  • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα στοχεύει κυρίως στη βελτίωση/διόρθωση της προσληπτικής και, σε δεύτερη φάση, της παραγωγικής ικανότητας των φοιτητών, στο πλαίσιο ανάπτυξης φωνολογικών δεξιοτήτων. Οι φοιτητές μαθαίνουν μέσα από ακουστικές ασκήσεις να αναγνωρίζουν, να διακρίνουν και να διορθώνουν τους ήχους, τον ρυθμό και τον επιτονισμό που χαρακτηρίζουν το γαλλικό φωνολογικό σύστημα, και που απουσιάζουν από αυτό της μητρικής τους γλώσσας. Προτείνονται επίσης μικτές ασκήσεις πρόσληψης και επανάληψης καθώς και ασκήσεις παραγωγής βασισμένες σε γνωστές μεθόδους διόρθωσης λαθών προφοράς, μέσα από τις οποίες οι φοιτητές συστηματοποιούν τα διδαχθέντα φωνολογικά φαινόμενα και οι οποίες συμβάλλουν στην κατάκτηση του γαλλικού φωνολογικού συστήματος. Τέλος, οι φοιτητές εξασκούνται στην ανάγνωση γαλλικών κειμένων με στόχο την παραγωγή της σωστής προφοράς των γραπτών τύπων.

1η εβδομάδα:

Διόρθωση των ήχων [e/ε] σε επίπεδο πρόσληψης

Διόρθωση των ήχων [e/ə]σε επίπεδο πρόσληψης

2η εβδομάδα:

Διόρθωση των ήχων [e/ε/ə] σε επίπεδο πρόσληψης

Ανάγνωση προτάσεων/κειμένων που εμπεριέχουν τα φωνήεντα [e/ε/ə] (παραγωγή)

3η εβδομάδα:

Διόρθωση των ήχων [ø/œ] σε επίπεδο πρόσληψης

Διόρθωση των ήχων [ø/ε] σε επίπεδο πρόσληψης

4η εβδομάδα:

Διόρθωση των ήχων [ø/œ/ε] σε επίπεδο πρόσληψης

Ανάγνωση προτάσεων/κειμένων που εμπεριέχουν τα φωνήεντα  [ø/œ/ε]  (παραγωγή)

5η εβδομάδα:

Διόρθωση των έρρινων ήχων σε επίπεδο πρόσληψης:

Όταν το [ɛ̃] προφέρεται [ɑ̃]

Όταν το [ɑ̃] προφέρεται [ɛ̃]

6η εβδομάδα:

Διόρθωση των έρρινων ήχων σε επίπεδο πρόσληψης :

Όταν το [ɔ̃] προφέρεται [ɑ̃]

Όταν το [ɑ̃] προφέρεται [ɔ̃

7η εβδομάδα:

Πρόσληψη και επανάληψη προτάσεων που εμπεριέχουν τα έρρινα φωνήεντα [ɔ̃], [ɑ̃], [ɛ̃] (παραγωγή) 

8η εβδομάδα:

Διόρθωση των έρρινων ήχων [ɑ̃], [ɔ̃], [ɛ̃] σε επίπεδο πρόσληψης

Ανάγνωση προτάσεων/κειμένων που εμπεριέχουν τα έρρινα φωνήεντα [ɑ̃], [ɔ̃], [ɛ̃](παραγωγή) 

9η εβδομάδα:

Τονισμός και επιτονισμός σε επίπεδο πρόσληψης και παραγωγής)

10η εβδομάδα:

Τονισμός και επιτονισμός σε επίπεδο πρόσληψης και παραγωγής)

11η εβδομάδα:

Φαινόμενα συνάρθρωσης (πρόσληψη). Αναγνώριση των φαινομένων συνάρθρωσης σε επίπεδο πρόσληψης μέσα από ηχητικά κείμενα. 

12η εβδομάδα:

Φαινόμενα συνάρθρωσης (παραγωγή). Αναγνώριση των φαινομένων συνάρθρωσης σε επίπεδο παραγωγής μέσα από ηχητικά κείμενα. 


13η εβδομάδα:

Επαναλήψεις

  • ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Πρόσωπο με πρόσωπο στο εργαστήριο επεξεργασίας λόγου και κειμένων

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία (Διαδραστικός Πίνακας συνδυαστικά με ηχητικά αρχεία)
  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 


Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαδραστική διδασκαλία/Εργαστηριακή άσκηση

26

Διαδραστική αξιολόγηση των εργαστηριακών ασκήσεων / Ανάλυση λαθών / Ασκήσεις διάγνωσης/Εμπέδωσης

13

Μελέτη βιβλιογραφίας και σημειώσεων/Προετοιμασία ασκήσεων

50

Προετοιμασία για τις εξετάσεις

23

Φροντιστηριακή μελέτη 

13

Σύνολο μαθήματος

125ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 

  • Γλώσσα αξιολόγησης: Γαλλική.
  • Υποχρεωτική τελική ακουστική και γραπτή εξέταση/ Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις σύντομης απάντησης, πολλαπλής επιλογής.
  • Κριτήρια αξιολόγησης: ακρίβεια και πληρότητα των απαντήσεων στις ασκήσεις φωνητικής .
  • Σχάρα αξιολόγησης των ασκήσεων φωνητικής που γνωστοποιείται στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
  • ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ενδεικτική βιβλιογραφία

ABRY, D., CHALARON, M-L., (1994), Phonétique, 350 exercices, Paris, Hachette FLE.

ABRY, D., CHALARON, M-L., (2010), Les 500 exercices de phonétique, Paris, Hachette FLE.

ABRY, D., VELDEMAN-ABRY, J., (2007), La phonétique, audition, prononciation, correction, Paris, CLE International, Coll. Techniques et pratiques de classe.

ΒΡΙΕΤ, G., COLLIGE, V., RASSART, E., (2014), La prononciation en classe, Grenoble, PUG, Coll. Les outils malins du FLE.

CALLAMAND, M., (1973), L’intonation expressive, exercices systématiques de perfectionnement, Londres, Hachette/Larousse, Coll. Le français dans le monde-B.E.L.C.

CHARLIAC, L., LE BOUGNEC, J-T., LOREIL, B., MOTRON, A-C., (2003), Phonétique progressive du français, niveau débutant, Paris, CLE International.

CHARLIAC, L., MOTRON, A-C., (1998), Phonétique progressive du français, Paris, CLE International.

CHARLIAC, L., MOTRON, A-C., (2006), Phonétique progressive du français, niveau avancé, Paris, CLE International.

LÉON, P. L., (1992/1996), Phonétisme et prononciations du français, Paris, Nathan Université, Coll. Fac linguistique.

MARTINIE, B., WACHS, S., (2006), Phonétique en dialogues, Paris, CLE International.

MARTINS, C ., MABILAT, J- J., (2004), Sons et Intonation, Paris, Didier.

PAGEL, D., MADELENI, E., WIOLAND, F., (2012), Le rythme du français parlé, Paris, Hachette FLE

PΑΤΕLI, M., FREDET, F., (2009), La phonétique du français, Athènes, Le livre ouvert.

THOMAS, J.M.-C., BOUQUIAUX, L., CLOAREC-HEISS, F. (1976), Initiation à la phonétique, phonétique articulatoire et phonétique distinctive, Paris, PUF.

WIOLAND, F., (1991), Prononcer les mots du français, Des sons et des rythmes, Paris, Hachette, Coll. F autoformation.

WIOLAND, F., (2005), La vie sociale des sons du français, Paris, L’Harmattan.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016