Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία και Διδασκαλία των γλωσσών (2012-13)

(FRL264) -  Argyro Proscolli

Περιγραφή Μαθήματος

Η κατάκτηση ενός νέου γλωσσικού συστήματος αποτελεί σημαντική γνωστική διεργασία και συνιστά πολύπλοκη και, συνήθως, μακρά και επίμοχθη διαδικασία. Στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού, εξετάζονται οι τρόποι/μέθοδοι εφαρμογής των γλωσσολογικών θεωριών και μοντέλων στο σχεδιασμό διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας και οι δυνατότητες αξιοποίησης πορισμάτων από έρευνες και μελέτες γλωσσολογικών και γνωσιακών επιστημών αναφοράς της Διδακτικής των γλωσσών (Γνωστική Γλωσσολογία, Ψυχογλωσσολογία, Κατάκτηση Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας Κοινωνιογλωσσολογία, Πραγματολογία∙ Συμπεριφορισμός, Γνωστικός και Κοινωνικός Εποικοδομητισμός…), με στόχο α) την ενημέρωση  σχετικά με τον τρόπους και τα στάδια ιδιοποίησης της γλώσσας και β) τη δυνατότητα επίλυσης διαφόρων μαθησιακών προβλημάτων και βελτιστοποίησης των γλωσσικών/γλωσσολογικών κατακτήσεων με την υιοθέτηση εύστοχης και αποτελεσματικής διδακτικής καθοδήγησης. Συγκεκριμένα, μελετώνται

    - γλωσσολογικές θεωρίες (δομικές, πραγματολογικές, εκφοράς του λόγου) και γλωσσολο-γικά εργαλεία στα οποία στηρίζεται η Διδακτική των Γλωσσών∙

  - μέθοδοι, τεχνικές και στρατηγικές διδασκαλίας της γλώσσας σε σχέση με τα επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης (φωνολογικό, σημασιολογικό, μορφο-συντακτικό,  πραγματολογικό, κειμενικό)∙

  - βασικές επικρατούσες αρχές των γνωσιακών επιστημών σχετικά με τις νοητικές λειτουργίες και τις γνωστικές αντιληπτικές δραστηριότητες (αντίληψη, μνήμη, προσοχή, γνωστικό προφίλ και μαθησιακό στυλ, στρατηγικές μάθησης) καθώς και τις διαδικασίες και τους παράγοντες κατάκτησης/εκμάθησης των γλωσσών (διαγλώσσα και διαγλωσσικές επιδράσεις, μεταφορά, παρεμβολές) που εξηγούν γλωσσικές συμπεριφορές και κατακτήσεις ιδιαίτερα του ελληνόφωνα μαθητή της Γαλλικής.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012