Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Psycholinguistics (BA course)

(ENL321) -  Άννα Χατζηδάκη

Περιγραφή Μαθήματος

We use language everyday in the form of speaking, reading and listening, but little do we know about the processes that underlie language function or malfunction. This course will introduce and contrast theories of how children and adults acquire understand, and produce a first and/or a second language, and what happens when the language system breaks down. We will discuss a variety of methods used in the field of Psycholinguistics to investigate language processing, and we will explore the connections between language and other aspects of human cognition and behaviour.

Το μάθημα έχει σκοπό να παρουσιάσει στους/στις φοιτητές/φοιτήτριες θεωρίες και μοντέλα που εξηγούν τις διαδικασίες που εμπλέκονται στη φυσιολογική λειτουργία της γλώσσας (ομιλία, ανάγνωση, κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου), καθώς και τι συμβαίνει σε περιπτώσεις μαθησιακών δυσκολιών (π.χ. δυσλεξία) και αναπτυξιακών (π.χ. αυτισμός) ή επίκτητων (π.χ. αφασία) γλωσσικών διαταραχών. Συγκεκριμένα εξετάζονται θέματα που αφορούν τη βιολογική διάσταση της γλώσσας, τις διαφορές/ομοιότητες που χαρακτηρίζουν την ανθρώπινη γλώσσα σε σχέση με τη γλώσσα που χρησιμοποιούν άλλα πρωτεύοντα θηλαστικά, την κατάκτηση της μητρικής γλώσσας, την εκμάθηση μιας δεύτερης ή ξένης γλώσσας, την κατάκτηση γλώσσας από άτομα με προβλήματα όρασης ή ακοής, και διερευνάται η σχέση που έχει η γλώσσα με άλλες πτυχές της ανθρώπινης νόησης και συμπεριφοράς. Επίσης παρουσιάζονται ποικίλες πειραματικές μέθοδοι και τεχνικές, οι οποίες χρησιμοποιούνται για τη μελέτη της επεξεργασίας της γλώσσας σε παιδιά και ενηλίκους.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 22 Απριλίου 2014