Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Συγκριτική Εκπαίδευση

(74ΤΕΚ513) -  Αντωνία Σαμαρά

Περιγραφή Μαθήματος

Η κλάδος της Συγκριτικής Εκπαίδευσης εντάσσεται στις Επιστήμες της Αγωγής, και σχετίζεται με την κατανόηση και συστηματική μελέτη εκπαιδευτικών συστημάτων χωρών, περιφερειών αλλά και ευρύτερων περιοχών του κόσμου, την κατανόηση και εκπαιδευτικών τάσεων καθώς και της σχέσης της εκπαίδευσης με το ευρύτερο κοινωνικό, οικονομικό, πολιτικό και πολιτισμικό της περιβάλλον. Παράλληλα στοχεύει στην αποτίμηση τρόπων μεταφοράς και διάχυσης ιδεών, πολιτικών και πρακτικών της εκπαίδευσης σε διαφορετικά κοινωνικά, εθνικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Σε κάθε περίπτωση, το βασικό χαρακτηριστικό όλων των σχολών σκέψης που διαμορφώθηκαν διαχρονικά στη συγκριτική παιδαγωγική αποτελεί η σύνδεση των εκπαιδευτικών φαινομένων με το εκάστοτε ιστορικό, κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισμικό πλαίσιο στο οποίο τα φαινόμενα αυτά παρατηρούνται.

Υπό το παραπάνω πρίσμα, το μάθημα της Συγκριτικής Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει ως στόχο να φέρει τους φοιτητές σε επαφή όχι μόνο με το τί (περιεχόμενο, π.χ. πρόγραμμα σπουδών) και το πώς (παιδαγωγικές πρακτικές και διδακτική μεθοδολογία) αλλά και με το γιατί (εκπαιδευτική πολιτική) στην εκπαίδευση. Με τον τρόπο αυτό το μάθημα της Συγκριτικής Εκπαίδευσης στοχεύει να καταδείξει ιστορικά τις διεθνείς διαστάσεις και το ζήτημα της μεταφοράς εκπαιδευτικών πρακτικών, να συνδέσει το εκπαιδευτικό φαινόμενο με τις ιστορικο κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες και να αναδείξει σύγχρονους διεθνείς προβληματισμούς στο χώρο της διεθνούς εκπαιδευτικής πολιτικής. Επίσης στοχεύει να αναπτύξει στους φοιτητές δεξιότητες διαχρονικής και συγχρονικής συγκριτικής ανάλυσης μεταξύ εκπαιδευτικών συστημάτων και θεσμών, με την αξιοποίηση της κριτικής ανάλυσης λόγου, με απώτερο στόχο την κατανόηση εκπαιδευτικών τάσεων και την αντιμετώπισή τους με κριτικό πνεύμα.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022