Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα για μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

(74ΤΕΚ908) -  Πέτρος Γαλάνης

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος: Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα (ΕΕΠ) για μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) είναι να ενημερώσει τους/τις φοιτητές/τριες σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο για τις διαδικασίες κατάρτισης, υλοποίησης και αξιολόγησης των ΕΕΠ για μαθητές με σοβαρές νευρο-αναπτυξιακές διαταραχές, όπως η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και η Νοητική Υστέρηση (ΝΥ). Παράλληλα, στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να εξοικειωθούν με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), καθώς και με τις μεθόδους και τις διαδικασίες αξιολόγησης και συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων που θα βοηθήσουν στην αρχική εκτίμηση των δυσκολιών των μαθητών με ΔΑΦ και ΝΥ, αλλά και στην παρακολούθηση της προόδου τους.

Λέξεις κλειδιά: Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για μαθητές με ΔΑΦ και ΝΥ, Αξιολόγηση

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα:

    1. Αναγνωρίζει τη σημασία της κατάρτισης Εξατομικευμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (ΕΕΠ) για την κοινωνική και μαθησιακή πρόοδο των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) με έμφαση στους/στις μαθητές/τριες με σοβαρές νευρο-αναπτυξιακές διαταραχές, όπως η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και η Νοητική Υστέρηση (ΝΥ).
    2. Είναι ενήμερος/η για το θεσμικό πλαίσιο, την ιστορική και θεσμική εξέλιξη των ΕΕΠ σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
    3. Είναι εξοικειωμένος/η με τη διαδικασία, κατάρτισης, εφαρμογής και αξιολόγησης των ΕΕΠ για μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ΕΕΑ με έμφαση στις διαδικασίες ελέγχου της κοινωνικής εγκυρότητας των στόχων του προγράμματος, της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων της παρέμβασης.
    4. Έχει πληροφορηθεί για τους τομείς της ανάπτυξης που θεωρούνται καίριας σημασίας για την κοινωνική και μαθησιακή πρόοδο των μαθητών/τριών με ΔΑΦ ή ΝΥ και εντάσσονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
    5. Είναι εξοικειωμένος/η με τις μεθόδους, το περιεχόμενο και τις διαδικασίες αξιολόγησης των δυνατοτήτων και των αναγκών των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ΕΕΑ.
    6. Είναι ενήμερος/η για το περιεχόμενο των ΕΕΠ και τα κριτήρια επιλογής των μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων διδακτικών στόχων.
    7. Αντιλαμβάνεται τη διεπιστημονική και συνεργατική διάσταση της διαδικασίας κατάρτισης των ΕΕΠ, με έμφαση στη συνεργασία με τους γονείς των μαθητών/τριών.
    8. Συντάσσει μετρήσιμους βραχυπρόθεσμους διδακτικούς στόχους για τους/τις μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ΕΕΑ σε καίριους τομείς της ανάπτυξης.
    9. Διακρίνει τις εμπεριστατωμένες από τις μη επαρκώς τεκμηριωμένες διδακτικές μεθόδους και παρεμβάσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν για την εκπαίδευση και θεραπεία μαθητών/τριών με ΔΑΦ ή ΝΥ στα πλαίσια της υλοποίησης των στόχων του ΕΕΠ.
    10. Είναι ενήμερος/η για τις βασικές αρχές που διέπουν το ξεκίνημα της θεραπευτικής και εκπαιδευτικής παρέμβασης.
    11. Είναι εξοικειωμένος/η με το περιεχόμενο και τη διαδικασία κατάρτισης των διδακτικών προγραμμάτων που αποσκοπούν στην επίτευξη των βραχυπρόθεσμων στόχων του ΕΕΠ.
    12. Χρησιμοποιεί μεθόδους συλλογής ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων για την παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης του ΕΕΠ, με έμφαση στην αξιολόγηση της προόδου των μαθητών/τριών και της ακρίβειας με την οποία εφαρμόζεται η παρέμβαση.