Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Βιομηχανική Οικονομική Ι

(ECO311) -  Φραγκώ Κουραντή

Περιγραφή Μαθήματος

Κατηγορία Μαθήματος: Βασικό μάθημα επιλογής

Εξάμηνο: 5ο

Περιγραφή του Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξηγήσει στον σπουδαστή τις βασικές έννοιες της Βιομηχανικής Οργάνωσης. Η Βιομηχανική Οργάνωση ασχολείται με τη λειτουργία των αγορών και των κλάδων της οικονομίας, και ειδικότερα με τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Έμφαση δίνεται στη μελέτη της συμπεριφοράς των επιχειρήσεων σε ολιγοπωλιακό περιβάλλον όπου υπάρχει στρατηγική αλληλεξάρτηση μεταξύ των επιχειρήσεων και η στρατηγική επιλογή της μίας επιχείρησης επηρεάζει τα κέρδη της άλλης. Η τιμολόγηση, η συμπαιγνία, η διαφοροποίηση του προϊόντος, οι κάθετες σχέσεις, η καινοτομία είναι, για παράδειγμα, ορισμένες από τις στρατηγικές που χρησιμοποιεί η επιχείρηση στις πραγματικές αγορές. Οι στρατηγικές αυτές επηρεάζουν την διάρθρωση της αγοράς όπου σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να ανακύψουν θέματα πολιτικής ανταγωνισμού ή ρύθμισης.

Στη διάρκεια των παραδόσεων καλύπτονται οι παρακάτω ενότητες / ύλη:

  1. Εισαγωγή: Cabral, Κεφ. 1.
  2. Μικροοικονομική θεμελίωση: Cabral, Κεφ. 2.1 έως 2.2 και 3.1 έως 3.2.
  3. Τέλειος ανταγωνισμός και αποτελεσματικότητα: Cabral, Κεφ. 4.
  4. Μονοπώλιο: Cabral, Κεφ. 5.3
  5. Παίγνια και στρατηγικές: Cabral, Κεφ. 7 ΚΑΙ B&P, Κεφ. 24.2 έως 24.3.
  6. Ολιγοπώλιο: Cabral, Κεφ. 8 και 9.1 έως 9.4
  7. Διάκριση τιμών: Cabral, Κεφ. 6.1 έως 6.3.
  8. Διαφοροποίηση προϊόντος: Cabral, Κεφ. 14.1 έως 14.2.
  9. Κάθετες σχέσεις: Cabral, Κεφ.13.

Η εξεταστέα ύλη του μαθήματος περιλαμβάνει επιπροσθέτως τις διαφάνειες/υλικό που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια των διαλέξεων. Η γνώση της Μικροοικονομικής Θεωρίας Ι, Μικροοικονομικής Θεωρίας ΙΙ και μαθηματικού λογισμού θεωρείται δεδομένη.

Εγχειρίδια

Βασικό εγχειρίδιο: Luís M. B. Cabral (2018) Βιομηχανική οργάνωση, 2η έκδοση, Εκδόσεις Κριτική

Βοηθητικό εγχειρίδιο: Paul Belleflamme, Martin Peitz (2016) Βιομηχανική Οργάνωση, Αγορές και Στρατηγικές, 2η Έκδοση, Εκδόσεις Σοφία

Επικοινωνία με διδάσκοντα

Φραγκώ Κουραντή, Σοφοκλέους 1, 4ος όροφος, γραφείο 426, email: fkourandi@econ.uoa.gr, ώρες γραφείου: Πέμπτη 11.00 – 12.00 και κατόπιν συνεννόησης στο fkourandi@econ.uoa.gr

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016