Παρουσίαση/Προβολή

Ιστορία της εκπαίδευσης
(708) - Εμμανουήλ Αυγερίδης
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει την ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης κατά τον 19ο και τον 20ό αιώνα, στο πλαίσιο των ευρύτερων πολιτικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και ιδεολογικών εξελίξεων της περιόδου. Κεντρικοί στόχοι του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με α) τις έννοιες, το περιεχόμενο και την ιστορικότητα του πεδίου, β) τις βασικές θεματικές, τα γεγονότα και τα πρόσωπα που συντέλεσαν στην εξέλιξη της εκπαίδευσης, και γ) την κατανόηση των πολιτικών, κοινωνικών και άλλων ζητημάτων με τα οποία συνδέεται η ιστορία της εκπαίδευσης διαχρονικά, μέχρι και σήμερα. Εκκινώντας από τον ρόλο της εκπαίδευσης στη συγκρότηση του ελληνικού κράτους και της εθνικής ταυτότητας αναλύονται οι θεωρίες που διαμόρφωσαν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όλων των βαθμίδων, η οργάνωση και εξέλιξή του ως μια δυναμική διαδικασία συνδεδεμένη με το μεταβαλλόμενο εθνικό και διεθνές περιβάλλον, τα μεταρρυθμιστικά εγχειρήματα, οι συγκρούσεις και ο κοινωνικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης, τα μαθητικά και φοιτητικά κινήματα, καθώς και οι αντιλήψεις περί διδασκαλίας και μάθησης. Σε αυτό το πλαίσιο και με τη χρήση πρωτογενών και δευτερογενών πηγών, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε ειδικά θέματα όπως το γλωσσικό ζήτημα, η εκπαίδευση των γυναικών, η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και το ζήτημα της μειονοτικής εκπαίδευσης.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 4 Μαρτίου 2025
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα