Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

(901) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

(ECD620 (ΣΩΤ - Ω)) -  Χρύσα Κουράκη

Περιγραφή Μαθήματος

Βασικές επιδιώξεις του συγκεκριμένου μαθήματος είναι οι φοιτήτριες και οι φοιτητές : α) να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της επιστημονικής γνώσης για την κατανόηση και τη συμβολή στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πράξης και β) να αναπτύξουν εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, αξιοποιώντας την επιστημονική γνώση που προσεγγίζουν στο πλαίσιο των μαθημάτων τους και λαμβάνοντας υπόψη το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο της τάξης, στην οποία πραγματοποιούν την πρακτική τους άσκηση.

Στο πλαίσιο της παρουσίας τους στα νηπιαγωγεία οι φοιτήτριες και οι φοιτητές πραγματοποιούν αρχικά απλές και συμμετοχικές παρατηρήσεις. Τα ατομικά δελτία παρατήρησης που συντάσσουν συζητιούνται και αναλύονται στο πλαίσιο του μαθήματος και σε συναντήσεις σε μικρότερες ομάδες.  Στη συνέχεια πραγματοποιούν ομαδικά εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, τους οποίους αξιοποιούν σε σχετικές διδακτικές παρεμβάσεις. Κατά τις παρεμβάσεις τους αυτοπαρατηρούνται και συντάσσουν και πάλι ατομικά δελτία τα οποία συζητιούνται σε μικρές ομάδες ή/και στο μάθημα, στο πλαίσιο διαδικασιών αναστοχασμού.

Η επίδοση των φοιτητριών/τών αξιολογείται με εργασία, την οποία καταθέτουν στο τέλος του εξαμήνου (60%) και με γραπτές εξετάσεις (40%). Η εργασία περιλαμβάνει τα ατομικά δελτία παρατήρησης και αυτοπαρατήρησης, τους ομαδικούς εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς και αυτοαξιολόγηση.

Προαπαιτούμενα: «Παρατήρηση στο νηπιαγωγείο. Ανάλυση και κατανόηση του πλαισίου της τάξης» (906).

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024