Παρουσίαση/Προβολή
633.Μορφές Εικαστικής δημιουργίας
(ECD617) - Ιωάννης Χρηστάκος
Περιγραφή Μαθήματος
(633) Μορφές Εικαστικής δημιουργίας
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τη γνωριμία βασικών μορφών εικαστικής έκφρασης όπως η γλυπτική, οι κατασκευές καθώς και το σχεδιασμό μαθησιακών πλάνων για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/τες αναμένεται να: • Να καλλιεργήσουν κριτήρια για την εκτίμηση και αξιολόγηση εικαστικών έργων τόσο των δικών τους όσο και των παιδιών • Να διευρύνουν τις γνώσεις τους στις εικαστικές μορφές δημιουργίας • Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις και να πειραματιστούν στη δημιουργία έργων με τη μέθοδο της Γλυπτικής. • Να κατανοήσουν και να μάθουν μέσα και τεχνικές στη δημιουργία του κολάζ. • Να αποκτήσουν γνώσεις και να δημιουργήσουν εικαστικές μικρο-κατασκευές • Να διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα άχρηστα υλικά για το σχεδιασμό σύνθετων καλλιτεχνικών έργων. • Επιπλέον, στο πλαίσιο των διδακτικών προσεγγίσεων, θα σχεδιάσουν μαθησιακές δραστηριότητες που αφορούν τις εικαστικές εφαρμογές της Γλυπτική και των κατασκευών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες διδακτικές ενότητες: • Εισαγωγή και κατανόηση της Γλυπτικής • Τεχνικές της Γλυπτικής και δημιουργία μικρών γλυπτών από πηλό • Δημιουργία κολάζ και υλοποίηση έργων με τη χρήση α) επίπεδων επιφανειών, β) επίπεδων επιφανειών διαφορετικής υφής γ) ανάγλυφων υλικών με χρήση διαφορετικών υλικών όπως κόλλες, ρητίνες βερνίκια κλπ. • Πειραματισμούς με ανακυκλώσιμα υλικά όπως πλαστικά μπουκάλια, μεταλλικά αντικείμενα, μπαταρίες, εξαρτήματα κλπ • Δημιουργία μικρών θεματικών έργων, σκηνικών, μικρών κοστουμιών, ενδυμάτων συνδυάζοντας τεχνικές και υλικά εισάγοντας έτσι δημιουργικούς και επινοητικούς προσανατολισμούς στο έργο τους. • Εφαρμόζοντας ένα από τα ειδικά θέματα που γνώρισαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα περιγράψουν αναλυτικά ένα σχεδιάγραμμα διδασκαλίας για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Το μάθημα δεν έχει υποχρεωτικές παρακολουθήσεις, ωστόσο για την ολοκλήρωση των εργασιών συνιστάται η συνεχής εργασία στο χώρο του εργαστηρίου. Αξιολόγηση: Παράδοση υποχρεωτικών εργασιών: A) Τα έργα που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και τα οποία βαθμολογούνται με το 50% του συνολικού βαθμού. Β) Η γραπτή εργασία που είναι παραδοτέα για την αξιολόγηση του μαθήματος πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 2000 λέξεις. Αποτελεί ένα σχέδιο μαθήματος για τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου: Γλυπτική, Κολάζ, Κατασκευές και θα πρέπει απαραίτητα εκτός των άλλων να περιέχει:
1. Θεωρία του αντίστοιχου γνωστικού αντικειμένου (Γλυπτική ή Κατασκευές) 2. Σκοπός και αναμενόμενα αποτελέσματα του μαθήματος. 3. Αναλυτικό πλάνο διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου 4. Εποπτικά μέσα που θα χρησιμοποιηθούν στο μάθημα, επισκέψεις σε μουσεία, γκαλερί, πινακοθήκες κλπ. Δραστηριότητες που θα υλοποιηθούν στους χώρους αυτούς. 5. Περιγραφή τουλάχιστον μιας δραστηριότητας προς υλοποίηση μέσα στην τάξη, (αναλυτική περιγραφή, σκοποί, στόχοι, αποτελέσματα, διαδικασία, υλικά, μέσα) 6. Κατασκευή εποπτικού μέσου/κατασκευής για τη διδασκαλία του εν λόγω μαθήματος, 7. Τρόπος και κριτήρια αξιολόγησης 8. Βιβλιογραφία (για όλα τα παραπάνω οι φοιτητές/τριες μπορούν να συμβουλευτούν τα αναλυτικά προγράμματα για την διδασκαλία στο νηπιαγωγείο και την ιστοσελίδα του ψηφιακού νηπιαγωγείου του Υπουργείου Παιδείας)
Γ) Εποπτικό μέσο / κατασκευή για τη δια θεματική διδασκαλία του μαθήματος (αυτό που χρησιμοποιήθηκε στο σχέδιο μαθήματος) Η γραπτή εργασία και το εποπτικό μέσο διδασκαλίας λαμβάνουν το 50% του συνολικού βαθμού του μαθήματος. Για την αξιολόγηση είναι απαραίτητα και τα τρία (Α,Β,Γ) Η παρακολούθηση του μαθήματος δεν είναι υποχρεωτική, ωστόσο καθώς το μάθημα είναι εργαστηριακό αν δεν παρακολουθείται δεν είναι εύκολο να υλοποιηθούν οι εργασίες.
Βιβλιογραφία: · Μαγουλίωτης, Α. (1989), Ζωγραφική, Γλυπτική, Χαρακτική, Αθήνα: Gutemberg
· Κούτρα, Μ. (2006), Ζωγραφική και κατασκευές για παιδιά δημοτικού, Θεσσαλονίκη: Ζήτη
· Zeki ,S. (2002), Εσωτερική όραση, Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης · Χολέβας, Ν. Θ. (1982), Γεωμετρικές χαράξεις και τέχνη, Αθήνα: ΑΣΚΤ · Παυλόπουλος, Δ. (2004), Χαρακτική Γραφικές Τέχνες, Ιστορια-Τεχνικές-Μέθοδοι, Αθήνα: Καστανίωτης & Διάττων · Kandinsky, W. (1981), Για το πνευματικό στην τέχνη, Αθήνα: Νεφέλη. · Matisse, H. (1999), Γραπτά και ρήσεις για την τέχνη, Αθήνα: Νεφέλη. · Chapman Laura H.(1993), Διδακτική της Τέχνης, Προσέγγιση στην καλλιτεχνική αγωγή, Αθήνα: Νεφέλη. · Klee, P. (1989), Η Εικαστική Σκέψη 1, Αθήνα: Ραγιά και Σια ΟΕ · Klee, P. (1989), Η Εικαστική Σκέψη 2, Αθήνα: Ραγιά και Σια ΟΕ · Bάος, A. (2008), Ζητήματα διδακτικής των εικαστικών τεχνών. Το καλλιτεχνικό εγχείρημα ως διδακτική πράξη, Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος. · Μαγουλιώτης Α. (2014), Εικαστική Αγωγή, Αθήνα: Συμμετρία · Epstein A. Τρίμη Ε. (2005), Εικαστικές Τέχνες και παιδιά, Αθήνα: Τυποθήτω – Γ. Δαρδάνος · Τσιάρα, Καζάκου Ο. (2000), Εισαγωγή στην Εικαστική Γλώσσα, Αθήνα: · Gutenberg · Εθνική Γλυπτοθήκη, Μόνιμη Συλλογή, (2006), Αθήνα: Εθνική Πινακοθήκη, Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου |
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα