Παρουσίαση/Προβολή
(403) - Άγγελος Γκοντέλος
Περιγραφή Μαθήματος
Πρόκειται για εισαγωγικό μάθημα Στατιστικής, το οποίο αποτελείται από διάλεξη και υποχρεωτική εργαστηριακή δραστηριότητα.
Στη διάλεξη παρουσιάζονται μέθοδοι και τεχνικές της Περιγραφικής και Επαγωγικής Στατιστικής, όπως κατανομές συχνοτήτων, διαγράμματα και πίνακες συχνοτήτων, μέτρα κεντρικής τάσης, μέτρα διασποράς, τυπική κανονική κατανομή, z-cores, δειγματοληψία, εκτίμηση παραμέτρων, εισαγωγή στον έλεγχο υποθέσεων, έλεγχος t, έλεγχος ANOVA, έλεγχοι με την κατανομή χ2, την απλή παλινδόμηση και συσχέτιση με τον συντελεστή Pearson.
Στην εργαστηριακή άσκηση οι φοιτητές/ φοιτήτριες ασκούνται στη χρήση στατιστικού λογισμικού με τη βοήθεια του οποίου κατανοούν τις μεθόδους που διδάσκονται στη διάλεξη και επεξεργάζονται δεδομένα που προέρχονται από έρευνες που έχουν διεξαχθεί.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024
-
Περιεχόμενο μαθήματος
- Επιστημολογικά ζητήματα της Μεθοδολογίας της έρευνας. Εισαγωγή στη στατιστική σκέψη
- Περιγραφική στατιστική Ι- Παρουσίαση στατιστικών δεδομένων. Κατανομές συχνοτήτων
- Περιγραφική στατιστική ΙΙ- Μέτρα κεντρικής τάσης και μέτρα διασποράς
- Περιγραφική στατιστική ΙΙΙ- Μονομεταβλητές αναλύσεις
- Τυπική κανονική κατανομή. Z-scores.
- Στατιστικές υποθέσεις. Επίπεδο σημαντικότητας.
- Επαγωγική στατιστική Ι-Έλεγχος κατανομής με χ2
- Επαγωγική στατιστική ΙΙ-Έλεγχοι ισότητας μέσων όρων (t-test)
- Επαγωγική στατιστική ΙΙΙ-Έλεγχοι ισότητας μέσων όρων (ANOVA)
- Επαγωγική στατιστική IV-Συσχέτιση ποσοτικών μεταβλητών
- Επαγωγική στατιστική V-Απλή Γραμμική Παλινδρόμηση
- Δειγματοληψία
- Εφαρμογή της επαγωγικής σκέψης σε άγνωστα ερευνητικά σενάρια και ασκήσεις
Μαθησιακοί στόχοι
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος 403. Μεθοδολογία των Επιστημών του ανθρώπου: Στατιστική, οι φοιτητές/τριες αναμένεται να:
- αποκτήσουν την κατανόηση των εννοιών της Στατιστικής Μεθοδολογίας
- αφομοιώσουν τη διαδικασία που ακολουθείται από τις ερευνητικές θεωρητικές υποθέσεις έως τη διατύπωση των κατάλληλων στατιστικών υποθέσεων
- αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα και χρησιμότητα της Μεθοδολογίας στο πεδίο των Επιστημών της Αγωγής
- καταγράφουν σαφείς και ελέγξιμες ερευνητικές υποθέσεις
- εξοικειωθούν με τις βασικές στατιστικές μεθόδους μέσω της ενασχόλησής τους με ερευνητικά σενάρια και ασκήσεις
- ελέγχουν τις ερευνητικές τους υποθέσεις με την ορθή επιλογή των στατιστικών μεθόδων, ανάλογα με το είδος των μεταβλητών
- διερευνούν και να διεξάγουν αναλύσεις με τη χρήση στατιστικών λογισμικών
- επιλύουν ερευνητικά προβλήματα
- ερμηνεύουν τα αποτελέσματα βασικών στατιστικών αναλύσεων
Μέθοδοι αξιολόγησης
Εξέταση προόδων (40%)
- Γραπτή Πρόοδος Α (20%) με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης ή/ και Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Πρόοδος Β (20%) με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης ή/ και Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
Εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (60%)
Τελική Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων και Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)