Παρουσίαση/Προβολή
(ECD541) - Αικατερίνη Φραγκοπούλου
Περιγραφή Μαθήματος
Σε αυτό το μάθημα διερευνούμε το φαινόμενο της διγλωσσίας και πως αυτό έχει μελετηθεί και από τη σκοπιά της εκπαίδευσης αλλά και από ψυχογλωσσοολόγους/νευρογλωσσολόγους. Πιο συγκεκριμένα συζητάμε για κάποια θέματα ορολογίας για την περιγραφή της γλωσσικής κατάκτησης της ομιλίας δύο γλωσσών/γλωσσικών ποικιλιών. Επιπλέον, μελετάμε πως η διγλωσσία προσεγγίζεται σε ατομικό και σε κοινωνικό επίπεδο. Προσεγγίζουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν την κατάκτηση μιας δεύτερης γλώσσας αλλά και τα οφέλη και τα πλεονέκτηματα που απορρέουν από την εκμάθηση και χρήση μιας δεύτερης γλώσσας σε ατομικό κυρίως επίιπεδο (γνωστικές δεξιότητες, δομή εγκεφάλου). Επιπλέον, συζητάμε για ζητήματα πολιτικής ορθότητας στη διγλωσσία και μεθόδους διδασκαλίας μιας δεύτερης γλώσσας στην εκπαίδευση. Περιγράφουμε και μελετάμε καταστάσεις διγλωσσίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως περιπτώσεις παιδιών Αλβανόφωνων μεταναστών στην Ελλάδα, παιδιών Ρομά, Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων στην Κύπρο, δίγλωσσων ομιλητών στον Καναδά, στην Αϊτή, στην Ελβετία, στη Σιγκαπούρη. Βλέπουμε πως η διγλωσσία δεν είναι ένα απλό γλωσσικό φαινόμενο, αλλά ένα σύνθετο φαινόμενο που άπτεται γλωσσικών, κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών παραγόντων.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2022
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα