Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ Ήχοι, φωνήματα και μουσικά-κινητικά παιχνίδια

(ECD 504) -  Ολυμπία Αγαλιανού

Περιγραφή Μαθήματος

Η Θεματική Εβδομάδα με τίτλο   «Ήχοι, φωνήματα και μουσικά-κινητικά παιχνίδια» διαρθρώνεται σε τρεις ενότητες οι οποίες περιλαμβάνουν:

 

  • Ως προς την θεωρία: την οριοθέτηση μουσικών-κινητικών όρων και εννοιών ως βασικά στοιχεία της σύγχρονης μουσικής παιδαγωγικής για την απόκτηση κοινής ορολογίας.

 

  • Ως προς την πράξη: τον αυτοσχεδιασμό, την σύνθεση και την επιτέλεση ήχου, φωνήματος και κίνησης

 

  • Ως προς τον αναστοχασμό: την διενέργεια ημερίδας παρουσίασης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της εφαρμογής των δυο πρώτων

 

Η  σύγχρονη  μουσική  και  κινητική  παιδαγωγική διερευνάται σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο και καταλήγει σε ημερίδα στην οποία αξιολογούνται οι αποκτώμενες γνώσεις και τίθενται περαιτέρω προβληματισμοί. Στόχος είναι η ανάπτυξη θεωρητικών γνώσεων και η άμεση εφαρμογή και σύνδεσή τους με  μουσικές και κινητικές δραστηριότητες οι οποίες περιλαμβάνουν σεμινάρια και εργαστήρια τα οποία θα εμπλουτίζονται και από ειδικούς εξωτερικούς διδάσκοντες/ουσες

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021

  • Στόχος και περιεχόμενο μαθήματος

    Στόχος είναι η ανάπτυξη θεωρητικών γνώσεων και η άμεση εφαρμογή και σύνδεσή τους με   μουσικές και κινητικές δραστηριότητες . Μουσική χωρίς ήχο δεν μπορεί να υπάρξει όπως και λόγος χωρίς φώνημα.  Ο συνδυασμός των δύο άυλων αυτών στοιχείων οδηγεί σε αυτό που ευρέως αποκαλούμε τραγούδι. Ωστόσο, η οργάνωσή τους δύναται να οδηγήσει σε τραγούδια με λέξεις χωρίς νόημα και με μουσική χωρίς μελωδία. Οι διάφοροι μουσικοί πειραματισμοί οι οποίοι άρχισαν τις αρχές του 20ου αιώνα και συνεχίζονται μέχρι σήμερα, έχουν εμπλουτίσει σημαντικά την εργαλειοθήκη της σύγχρονης μουσικής και κινητικής αγωγής. Η κίνηση  γίνεται κατανοητή ως το νήμα που διατρέχει την μουσική και το τραγούδι  ως απαραίτητη συνθήκη για την ύπαρξη ήχου και φωνήματος και ως μέσο μορφοποίησής τους.

    Ενδεικτικά θα συζητηθούν:

    1. Οι στόχοι και το αντικείμενο της μουσικής και κινητικής αγωγής.
    2. Φιλοσοφικές πλευρές της διδασκαλίας των τεχνών με έμφαση στη μουσική και την κίνηση.
    3. Η Ακουστική Οικολογία και οι εφαρμογές της στην μουσική παιδαγωγική πράξη
    4. Ο ρόλος του ήχου και του φωνήματος στην διαμόρφωση των μουσικών ιδιωμάτων και των διαφορετικών κινητικών μορφών (χορός, θέατρο, μίμηση).
    5. Το μουσικό κινητικό παιχνίδι ως εκπαιδευτικό εργαλείο.
    6. Ο αναστοχασμός στην καλλιτεχνική δημιουργία.
    7. Στοιχεία αξιολόγησης.
    8. Ακροάσεις και αναλύσεις βιντεοπροβολών.

    Η Θεματική Εβδομάδα εστιάζει στην άμεση πρακτική εφαρμογή με βάση τη θεωρητική  επεξεργασία του αντικειμένου αξιοποιώντας τις προϋπάρχουσες εμπειρίες και τα προσωπικά βιώματα των φοιτητών/ριών σε πλαίσιο δημιουργικό-καλλιτεχνικό, εκπαιδευτικό και ουμανιστικό.