Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σύγχρονες Ψηφιακές Τεχνολογίες και Διαδίκτυο

(ECD479) -  Μ. Φειδάκης, Χ. Πατρικάκης

Περιγραφή Μαθήματος

  • Παρουσίαση ενός σύγχρονου τεχνολογικού πλαισίου το οποίο έχει δημιουργηθεί από τα υπολογιστικά συστήματα νέας γενιάς και του διαδικτύου και περιλαμβάνει την ανάπτυξη και τη χρήση διαδραστικών εφαρμογών με χρήση επαυξημένης διαδραστικότητας, επιτρέποντας την παρουσίαση ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών λύσεων που συνδυάζουν τον ψηφιακό και τον αναλογικό κόσμο.
  • Στο πλαίσιο του μαθήματος παρουσιάζονται υπολογιστικά συστήματα νέας γενιάς, τα οποία έχουν ως χαρακτηριστικά τη φορητότητα, το διαδίκτυο και τις δικτυακές τεχνολογίες οι οποίες χρησιμοποιούνται για την υποστήριξή του.

Online μάθημα: MS Teams

Πληροφορίες: m.feidakis@uniwa.gr

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

  • Στόχοι

    • Παρουσίαση ενός σύγχρονου τεχνολογικού πλαισίου το οποίο έχει δημιουργηθεί από τα υπολογιστικά συστήματα νέας γενιάς και του διαδικτύου και περιλαμβάνει την ανάπτυξη και τη χρήση διαδραστικών εφαρμογών με χρήση επαυξημένης διαδραστικότητας, επιτρέποντας την παρουσίαση ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών λύσεων που συνδυάζουν τον ψηφιακό και τον αναλογικό κόσμο.
    • Στο πλαίσιο του μαθήματος παρουσιάζονται υπολογιστικά συστήματα νέας γενιάς, τα οποία έχουν ως χαρακτηριστικά τη φορητότητα, το διαδίκτυο και τις δικτυακές τεχνολογίες οι οποίες χρησιμοποιούνται για την υποστήριξή του.
    • Επιπλέον, δίνεται έμφαση σε εφαρμογές και αντίστοιχα εργαλεία που επιτρέπουν εκπαιδευτικές παρεμβάσεις με αυξημένες δυνατότητες διαδραστικότητας και συνδυασμού του εικονικού/ψηφιακού κόσμου με τον πραγματικό/αναλογικό

    Ενότητες – Χρονοπρογραμματισμός

    1. Συνοπτική Παρουσίαση Μαθήματος – Καλές Πρακτικές – Παρουσίαση Διπλωματικών (Χ. Πατρικάκης+ Μ. Φειδάκης)
    2. Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες (TPACK)/Μ. Φειδάκης
    3. Υπολογιστική Σκέψη (Computational Thinking) -  Computer Science Unplugged (Μ. Φειδάκης)
    4. Τεχνητή Νοημοσύνη-Μηχανική Μάθηση-Συναισθηματική Υπολογιστική & Μάθηση (Μ. Φειδάκης)
    5. Συνεργατική Μάθηση μέσω ΗΥ (CSCL) - Web2.0 – Παιχνιδοποίηση (Gamification) (Μ. Φειδάκης)
    6. Δίκτυα-Διαδίκτυο-Ιστός (Χ. Πατρικάκης+ Μ. Φειδάκης)
    7. Επαυξημένη, Εικονική,  Μικτή Πραγματικότητα και Ανέπαφη αλληλεπίδραση (Χ. Πατρικάκης)
    8. Ρομποτική & Αυτοματισμός – Κυβερνοφυσικά συστήματα (Χ. Πατρικάκης)
    9. Καλές Πρακτικές σε σχολείο (Μ. Φειδάκης)
    10. Αξιολόγηση Μαθήματος-Παρουσίαση-Αξιολόγηση Ατομικών/Ομαδικών Εργασιών--Τεστ Αυτοαξιολόγησης (Μ. Φειδάκης)

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    • Διαλέξεις
    • Επίδειξη τεχνολογιών (hands-on)
    • Ανακαλυπτική μάθηση (project/problem based)
    • Σχεδιασμός-Υλοποίηση-Πειραματισμός
    • Επισκέψεις

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Θέμα

    Βαρύτητα

    Ατομική Εργασία 1: Διδάσκοντας ΑΙ χωρίς Η.Υ..

    ΑΙ unplugged

    60%

    Ομαδική Εργασία 2: Διδάσκοντας "οτιδήποτε εκτός Η/Υ", ή AI, με Η/Υ..

    CSCL + Cutting edge technologies

    40%

    Διδάσκοντες

    Μ. Φειδάκης, Ε.ΔΙ.Π., Πα.Δ.Α., m.feidakis@uniwa.gr, 6944-22.85.53

    Χ. Πατρικάκης, Καθηγητής, Πα.Δ.Α., bpatr@uniwa.gr

    Βιβλιογραφία

    • Feidakis, M., Gkolompia, I., Marnelaki, A., Marathaki, K., Emmanouilidou, S., & Agrianiti, E. (2023). NAO robot, an educational assistant in training, educational and therapeutic sessions. 2023 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 1–6. https://doi.org/10.1109/EDUCON54358.2023.10125229
    • Τζιμογιάννης, Α. (2019). Ψηφιακές Τεχνολογίες και Μάθηση του 21ου Αιώνα. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική
    • Φειδάκης, Μ. ( 2017 ). Συνεργατική Μάθηση Υποστηριζόμενη από Υπολογιστή, Στο Μ. Κορδάκη , Ν. Μάνεσης , & Αθ . Νταραντούμης Επιμ Μάθε Ψηφιακά… Παίζοντας Συνεργατικά , Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη, ISBN: 978 9620 612 059 6
    • Βοσινάκης , Σ. (2015). Εικονικοί κόσμοι. Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εφαρμογές και Ανάπτυξη σε Περιβάλλον OpenSimulator . Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα.
    • Αβούρης , N ., Καραγιαννίδης, Χ. & Κόμης, Β. (2008). Συνεργατική Τεχνολογία, Συστήματα και Μοντέλα Συνεργασίας για Εργασία, Μάθηση Κοινότητες Πρακτικής και Δημιουργία Γνώσης . Αθήνα: Κλειδάριθμος
    • M. Wing, “Computational Thinking,” CACM Viewpoint, March 2006, pp. 33 35. Paper off CISE AC website; paper and talks off http://www.cs.cmu.edu/~wing
    • Κόμης, Β. (2004), Εισαγωγή στις Εφαρμογές των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών
    • Bauman, Z. (2001). Education: Under, for, and despite postmodernity. The individualised society. Oxford: Blackwell Publishers
    • Ντάβου , Μ.(2000). Οι διεργασίες της σκέψης στην εποχή της πληροφορίας: Θέματα γνωστικής ψυχολογίας και επικοινωνίας, Αθήνα:Παπαζήσης
    • Marzano, R. J. (1988). Dimensions of Thinking: A Framework for Curriculum and Instruction. The Association
      for Supervision and Curriculum Development, 125 N. West St., Alexandria, VA 22314 2798.