Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Από το σχεδιασμό στην πράξη: παιδαγωγικές παρεμβάσεις και αναστοχαστικές πρακτικές (ΚΛΙΜΑΚΙΟ: Α-ΔΡΟΣ) Ε 2024-2025

(82902) -  Νατάσσα Κυριακοπούλου

Περιγραφή Μαθήματος

Βασικές επιδιώξεις του μαθήματος είναι α) να προσφέρει στους/στις φοιτητές/τριες την ευκαιρία να προβληματιστούν σχετικά με τη διαμόρφωση περιβαλλόντων μάθησης ανοικτών και ευέλικτων, τα οποία εναρμονίζονται με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις για τις μικρές ηλικίες και β) να αναπτύξουν εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, αξιοποιώντας την επιστημονική γνώση που προσεγγίζουν στα μαθήματά τους, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τη συγκεκριμένη πραγματικότητα της τάξης, το πλαίσιο της τάξης, στην οποία πραγματοποιούν την πρακτική τους άσκηση.

Σε αυτήν την προοπτική οι φοιτητές/τριες μαθαίνουν να αξιοποιούν βασικές παραμέτρους του εκπαιδευτικού πλαισίου που παρατηρούν προκειμένου να διατυπώσουν τα ερευνητικά τους ερωτήματα και να προχωρήσουν σε εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς σε μικρότερες ομάδες χρησιμοποιώντας διερευνητικές διαδικασίες μάθησης. Στο πλαίσιο των μαθημάτων καθώς και σε συναντήσεις μικρότερων ομάδων οι φοιτητές/τριες συζητούν τους σχεδιασμούς, αναστοχάζονται και επανασχεδιάζουν τεκμηριώνοντας με βάση τις σύγχρονες προσεγγίσεις για τη μάθηση.

Στο νηπιαγωγείο υλοποιούν τους ομαδικούς τους σχεδιασμούς και κατά τις παρεμβάσεις τους εφαρμόζουν διαδικασίες συμμετοχικής παρατήρησης και αυτοπαρατήρησης. Στη συνέχεια αναστοχάζονται με βάση κριτήρια που οδηγούν στην αποτίμηση της διαδικασίας και του μαθησιακού αποτελέσματος και συντάσσουν ομαδικά και ατομικά δελτία τα οποία συζητιούνται σε μικρές ομάδες ή/και στο μάθημα. Σε ένα διαλογικό πλαίσιο περιγράφουν, αιτιολογούν και ερμηνεύουν τις εκπαιδευτικές τους δράσεις και διδακτικές επιλογές αξιοποιώντας τον αναστοχασμό για τη βελτίωση και τροποποίηση της εκπαιδευτικής τους πράξης.

Η επίδοση των φοιτητριών/τών αξιολογείται με εργασία, την οποία καταθέτουν στο τέλος του εξαμήνου, με εξετάσεις και με μικρές παρουσιάσεις. Η εργασία περιλαμβάνει τα ατομικά δελτία παρατήρησης και αυτοπαρατήρησης, τους ομαδικούς εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς και αυτοαξιολόγηση.

 

Προαπαιτούμενα:

  1. Μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη διδακτική πράξη: από την παρατήρηση στον σχεδιασμό (υποχρεωτικό)

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019