Παρουσίαση/Προβολή
Μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη διδακτική πράξη: από την παρατήρηση στο σχεδιασμό [ΚΛΙΜΑΚΙΟ: Α-ΔΡΟΣ]
(901) - Νατάσσα Κυριακοπούλου
Περιγραφή Μαθήματος
Βασικές επιδιώξεις του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες α) να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της επιστημονικής γνώσης για την κατανόηση και τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πράξης, β) να χρησιμοποιήσουν την παρατήρηση ως ένα εργαλείο διερεύνησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και γ) να αξιοποιήσουν τις σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις για την ερμηνεία περιβαλλόντων μάθησης.
Σε αυτήν την προοπτική παρουσιάζονται και συζητούνται σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα για τη μάθηση και τη διδασκαλία στις μικρές ηλικίες και δίνεται έμφαση σε παραμέτρους που χαρακτηρίζουν δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης, όπως διαμόρφωση χώρου που ευνοεί διερευνήσεις και αναζητήσεις, εργασία σε ομάδες, ενθάρρυνση των μεταξύ των παιδιών αλληλεπιδράσεων, αξιοποίηση προηγούμενων γνώσεων και εμπειριών των παιδιών κ.ά.
Στο πλαίσιο των επισκέψεων στο νηπιαγωγείο οι φοιτητές/τριες πραγματοποιούν αρχικά απλές και συμμετοχικές παρατηρήσεις. Τα ατομικά δελτία παρατήρησης που συντάσσουν σχολιάζονται και αναλύονται α) στο πλαίσιο του μαθήματος με βάση τη σχετική βιβλιογραφία και β) στο πλαίσιο των εποπτειών, σε συναντήσεις σε μικρότερες ομάδες με βάση διαδικασίες αναστοχασμού.
Η επίδοση των φοιτητριών/τών αξιολογείται με εργασία, την οποία καταθέτουν στο τέλος του εξαμήνου και με εξετάσεις. Η εργασία περιλαμβάνει τα ατομικά δελτία παρατήρησης και εργασίες για ειδικότερα θέματα που έχουν προσεγγιστεί κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
Προαπαιτούμενα:
906. Εκπαιδευτικοί-ερευνητές του έργου τους: Θεσμικό-κοινωνικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο στο νηπιαγωγείο (προηγούμενος τίτλος: Παρατήρηση στο νηπιαγωγείο/Ανάλυση και κατανόηση του πλαισίου της τάξης)
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα