Παρουσίαση/Προβολή
ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
(ECD446) - Παναγιώτης Παντίδος
Περιγραφή Μαθήματος
Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση με την πολυτροπική φύση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών, η οποία λογίζεται ως διαδικασία παραγωγής νοήματος μέσα από το σύνολο των σημειωτικών πόρων που έχουν η/ο εκπαιδευτικός και οι εκπαιδευόμενοι/ες στη διάθεσή τους (προφορικός λόγος, ανθρώπινο σώμα, εικόνα, σχέδιο, υλικά αντικείμενα). Το μάθημα αποτελείται από διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις όπου οι φοιτήτριες/τες αναλύουν τον γλωσσικό κώδικα και την εικονογράφηση που χρησιμοποιούνται σε βιβλία για τις ΦΕ που αναφέρονται σε παιδιά, αναλύουν τη σωματική έκφραση σε βιντεοσκοπημένες διδασκαλίες ΦΕ, και παράγουν δικά τους αφηγηματικά κείμενα και βίντεο το οποίο σχετίζεται με τη δημιουργία ενός εξηγητικού πλαισίου για κάποια έννοια των ΦΕ. Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών υλοποιείται με ατομική γραπτή έκθεση/αναφορά, ατομικές γραπτές εργασίες και από μία ομαδική παραγωγή.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019
-
Μέθοδοι αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών είναι διαμορφωτική και συμπερασματική που υλοποιείται με 1 ατομική γραπτή έκθεση/αναφορά (10%), 2 ατομικές γραπτές εργασίες (από 25%) και από 1 ομαδική παραγωγή (40%).
- Η πρώτη εργασία αφορά στην περιγραφή με σημειωτικά κριτήρια, είτε μιας πραγματικής κατάστασης διδασκαλίας (σχολείο) ή συμβάντων και περιστάσεων από την καθημερινότητα και είναι ατομική.
- Στη δεύτερη εργασία η/ο κάθε φοιτήτρια/της επιλέγει να αναλύσει ένα βιβλίο το οποίο αναφέρεται στις φυσικές επιστήμες και προτείνεται για μικρά παιδιά.
- Η τρίτη εργασία αφορά στην ανάλυση βιντεοσκοπημένων διδασκαλιών ή εκπαιδευτικών βίντεο που αναφέρονται στις φυσικές επιστήμες για μικρά παιδιά και είναι ατομική. Η ανάλυση επικεντρώνεται στο ανθρώπινο σώμα ως δυναμικό παράγοντα εννοιολόγησης.
- Στην τέταρτη εργασία οι φοιτήτριες/τες προτετοιμάζουν ένα σενάριο που αφορά στην εξήγηση μιας επιστημονικής έννοιας ή φυσικού φαινομένου και οδηγούνται στην παραγωγή ενός σχετικού βίντεο. Η εργασία είναι ομαδική.