Παρουσίαση/Προβολή
Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας
(ECD433) - Tζέλα Βαρνάβα-Σκούρα, Βασίλης Γιαλαμάς, Διονύσης Μάνεσης, Πάνος Παντίδος, Μαρία Σφυρόερα, Βασίλης Τσάφος
Περιγραφή Μαθήματος
Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας/ Σύγχρονες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις
(2022-2023)
Βασίλης Γιαλαμάς, Διονύσης Μάνεσης, Πάνος Παντίδος, Μαρία Σφυρόερα, Βασίλης Τσάφος
|
|
|
|
|
Το μάθημα έχει ως στόχο να εξοικειώσει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές με το σχεδιασμό, τη διεξαγωγή και την συγγραφή μιας εκπαιδευτικής έρευνας μικρής κλίμακας και παράλληλα να τους βοηθήσει να συγκροτήσουν μια συστηματική γνώση των σύγχρονων αντιλήψεων για τη μάθηση και τη διδασκαλία.
Ως προς τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις θα παρουσιαστούν στοιχεία σχετικά με τους βασικούς εκπρόσωπους και τις βασικές αρχές των πιο σημαντικών θεωριών μάθησης και θα γίνει επεξεργασία βασικών εννοιών της σύγχρονης διδακτικής προσέγγισης , όπως απορρέει από τις οικοδομιστικές και κοινωνιογνωστικές προσεγγίσεις.
Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτήτριες/φοιτητές θα εξοικειωθούν με ορισμένα σημαντικά στοιχεία της ερευνητικής διαδικασίας όπως εφαρμόζεται στην εκπαίδευση και όπως οι ίδιες/οι θα μπορούσαν να την εφαρμόσουν στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής τους πράξης.
Θα γίνει αναφορά και επεξεργασίες σχετικά με:
α. την συγκρότηση βιβλιογραφικής ανασκόπησης και τις διαφορετικές μεθόδους έρευνας.
β. με στατιστικές έννοιες και εργαλεία ανάλυσης (περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής με χρήση του στατιστικού λογισμικού SPSS)
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, οι φοιτήτριες/φοιτητές θα μελετάνε και θα παρουσιάζουν /σχολιάζουν επιστημονικά κείμενα και θα συνθέτουν μικρές εργασίες.
Βιβλία αναφοράς:
Bryman. A. (2017). Μέθοδοι Κοινωνικής Έρευνας. Aθήνα: Gutenberg
Cohen, L. & Manion, L. (2008). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο
Lightfoot, C., Cole, M., & Cole, S.R. (2014). Η Ανάπτυξη των παιδιών, επιμ Ζωή Μπαμπλέκου). Αθήνα: Gutenberg
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα