Παρουσίαση/Προβολή
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
(ECD423) - Νατάσσα Κυριακοπούλου
Περιγραφή Μαθήματος
Στο μάθημα παρουσιάζονται και εξετάζονται οι κυριότερες θεωρητικές προσεγγίσεις για τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών και ειδικότερα για τον τρόπο που συλλογίζονται και μαθαίνουν. Το μάθημα κινείται σε δυο κατευθύνσεις. Αρχικά παρουσιάζονται οι κυριότερες θεωρητικές απόψεις όπως η θεωρία του Piaget, η θεωρία του Vygotsky και οι πιο σύγχρονες κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες, η προσέγγιση της επεξεργασίας των πληροφοριών, οι θεωρίες εννοιολογικής ανάπτυξης και οι θεωρίες αναδιοργάνωσης της γνώσης. Εξετάζονται κριτικά οι διάφορες θεωρητικές απόψεις και γίνεται μια προσπάθεια σύνδεσης με την εκπαιδευτική πράξη. Σε ένα δεύτερο επίπεδο εξετάζονται πιο συγκεκριμένες πλευρές της σκέψης των παιδιών:, η επίλυση προβλημάτων, η εννοιολογική κατανόηση και η ανάπτυξη βασικών εννοιών (αριθμός, χώρος, χρόνος), η ανάπτυξη της κοινωνικής νόησης, η ανάπτυξη μεταγνωστικών διαδικασιών και της αυτορρύθμισης. Η συζήτηση κινείται τέλος στο πλαίσιο της συμφιλίωσης της κατασκευαστικής θεωρίας του Piaget και της εμφυτοκρατικής θεωρίας.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα