Παρουσίαση/Προβολή
Μεθοδολογία έρευνας στο ελληνικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλαίσιο
(ECD407) - Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου, Άννα Λυδάκη, Εύη Μάσχα
Περιγραφή Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι ΜΦ την ικανότητα να συνθέτουν τις θεωρητικές προκείμενες με την ερευνητική πρακτική και τα εμπειρικά δεδομένα. Επιδιώκεται η θεωρητική, εννοιολογική και πρακτική αλληλοσυσχέτιση μεταξύ ερευνητικών ερωτημάτων, θεωρητικών επιλογών και επεξεργασίας εννοιών της έρευνας στην εκπαίδευση. Οι επιστημολογικές βάσεις διαφορετικών ερευνητικών προσεγγίσεων εξετάζονται μέσα από συγκεκριμένα επιστημολογικά παραδείγματα. Παράλληλα, προσεγγίζονται κριτικά οι όροι παραγωγής της νέας γνώσης και η κοινωνική χρήση της τελευταίας. Οι ΜΦ καλούνται να ασκηθούν σε διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές της ποιοτικής έρευνας και να συγκροτήσουν, μέχρι το τέλος του εξαμήνου, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έρευνας. Δίνεται έμφαση στις ποιοτικές ερευνητικές στρατηγικές της εθνογραφίας, της βιογραφικής προσέγγισης και της έρευνας δράσης καθώς και σε τέσσερις διαφορετικές τεχνικές συλλογής (παραγωγής) και ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων: στην ποιοτική συνέντευξη, στις βιογραφικές αφηγήσεις, στη συμμετοχική παρατήρηση και στην ανάλυση περιεχομένου.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα