Παρουσίαση/Προβολή
Μάθηση και Γνωστική Ανάπτυξη υπό το πρίσμα της Εννοιολογικής Αλλαγής
(ECD404) - Νατάσσα Κυριακοπούλου
Περιγραφή Μαθήματος
Το πρόβλημα της εννοιολογικής αλλαγής αποτελεί ένα θεμελιώδες ερώτημα στον χώρο της γνωστικής ψυχολογίας με σημαντικές επιπτώσεις στη μάθηση και στην εκπαίδευση. Προκειμένου τα παιδιά να κατανοήσουν πιο εκλεπτυσμένες, επιστημονικές έννοιες σε διάφορα πεδία, πρέπει να συντελεστεί μια “βαθιά” εννοιολογική αλλαγή. Πρέπει να είναι ικανά να αναδιοργανώσουν την προϋπάρχουσα γνώση τους, η οποία βασίζεται στην καθημερινή τους εμπειρία και στο υπάρχον κοινωνικο-πολιτισμικό πλαίσιο, μια αναδιοργάνωση γνωστή ως εννοιολογική αλλαγή. Στο μάθημα θα διερευνηθούν οι γνωστικοί μηχανισμοί που εμπλέκονται σε αυτήν τη διαδικασία αναδιοργάνωσης της γνώσης και θα παρουσιαστούν οι διάφορες θεωρητικές θέσεις για την ερμηνεία της εννοιολογικής αλλαγής. Θα μελετηθούν παραδείγματα εννοιολογικής αλλαγής στα πεδία των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών, της Ιστορίας, της κοινωνικής νόησης, των θρησκευτικών πεποιθήσεων καθώς και των πεποιθήσεων των υποψήφιων εκπαιδευτικών για τη μάθηση και τη διδασκαλία. Τέλος θα συζητηθούν η ανάπτυξη κατάλληλων περιβαλλόντων μάθησης καθώς και τα είδη των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που διευκολύνουν τη διαδικασία εννοιολογικής αλλαγής και την ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης των παιδιών.
Η εξέταση του μαθήματος γίνεται με γραπτές εξετάσεις. Θα υπάρξουν επίσης προαιρετικές εργασίες.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα