Παρουσίαση/Προβολή
601. Θεωρίες μουσικής και κινητικής αγωγής
(ECD400) - Ολυμπία Αγαλιανού
Περιγραφή Μαθήματος
Θεωρίες μουσικής και κινητικής αγωγής / Ολυμπία Αγαλιανού
Η ανάπτυξη των θεωριών της μουσικής και κινητικής αγωγής, όπως τις γνωρίζουμε σήμερα, ξεκινά στις αρχές του 20ού αιώνα και εντάσσεται στη γενικότερη τάση της εποχής για επαναπροσδιορισμό της εκπαίδευσης. Επηρεάζονται δε από την καλλιτεχνική, επιστημονική και κοινωνική ατμόσφαιρα τη εποχής. Βασικό στοιχείο αποτελεί η επανασύνδεση της μουσικής και κινητικής αγωγής. Στο μάθημα παρουσιάζονται οι βασικές προσεγγίσεις της μουσικοκινητικής αγωγής (Μ.Κ.Α.): ανιχνεύονται οι ρίζες τους, παρουσιάζονται οι βασικές αρχές τους και οι δυνατότητες αξιοποίησής τους στην παιδική ηλικία στο πλαίσιο της αισθητικής αγωγής. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κατανόηση βασικών μουσικών εννοιών, στη σχέση τους με την κίνηση και το λόγο ως ρυθμικό φαινόμενο, στον τρόπο επιλογής κατάλληλου υλικού και εκπαιδευτικών μέσων και στην αξιοποίησή τους στη μουσική παιδαγωγική. Εξετάζεται, επίσης, το παιδαγωγικό πλαίσιο της σύγχρονης Μ.Κ.Α. και ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Παράλληλα, μελετούνται τα στάδια μουσικής ανάπτυξης των παιδιών και η συσχέτιση αυτών με τη γενικότερη ανάπτυξή τους. Τα μαθήματα γίνονται μέσα από διαλέξεις, συζητήσεις και προβολές. Στόχο έχουν την παροχή γνώσεων, πληροφοριών και κινήτρων ώστε οι φοιτητές να διαμορφώνουν μια προσωπική άποψη για τη μουσική παιδαγωγική και ένα τρόπο σκέψης ο οποίος θα ενισχύσει την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.
Theories of music and movement education / Olympia Agalianou
The contemporary theories of music and movement education were first appeared in the early 20th century as part of the general tendency of the era to redefine education. They were influenced by the artistic, scientific and social atmosphere of that time and they attempt to combine music education with movement education. The acquaintance of the main theories aims to their use in early childhood education. The comprehension of basic music concepts and meanings and their relation with movement and speech elements is a basic objective of the course because are considered as fundamental knowledge and prerequisite for understanding the criteria of selecting proper material for the early childhood aesthetic education. Additionally is presented the contemporary theoretical framework of music pedagogy and the role of the teacher in it and research data about children's musical growth in correlation with their general development. The aim of the course is to provide knowledge, information and motivation for students and help them shape a personal view for music pedagogy and a way of thinking that will enhance their personal and professional development. Teaching is offered through lectures, projections and open dialogue.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα